Avatar billede Oleesk Novice
15. november 2017 - 08:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ctrl+/ på dansk keyboard

Hej! Jeg er ved at lære SAS og en genvej til at kommentere flere linjer kode ud på én gang er Ctrl+/, men det er på et engelsk keyboard. Pt. løser jeg det ved at skifte til engelsk keyboard layout i Windows og så tilbage igen, men det er jo lidt besværligt. Kan det gøres nemmere?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2017 - 08:32 #1
virker
ctrl+skift+7 ikke?
Avatar billede Oleesk Novice
15. november 2017 - 08:35 #2
Næh... :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. november 2017 - 09:29 #3
Jeg har ikke set SAS i små 10 år nu - men er det ikke fordi funktionen knytter sig til det nummeriske tastetur, så det er / på det nummeriske tastetur du skal fange?
Avatar billede Oleesk Novice
15. november 2017 - 09:35 #4
Hej Ole  - tak for forslaget - jeg har også prøvet det nummeriske tastatur uden resultat. Det er kun når jeg skrifter til engelsk tastaturlayout og trykker på bindestreg under ø på mit keyboard, at det virker.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2017 - 10:01 #5
prøv at trykke på F9 - så bør der komme et key-menu frem - her kan du så ændre genveje - så kan du jo sætte kommentar-genvejen på en ny tast
Avatar billede Oleesk Novice
15. november 2017 - 10:43 #6
Tak, Thomas! Jeg kan dog ikke lige se hvordan jeg tilføjer noget i KEYS <DMKEYS> vinduet. Jeg ville skrive noget som CTL - (altså Ctrl + bindestreg) skal svare til CTL / skråstreg.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2017 - 11:19 #7
jeg tror faktisk også, at dette vindue bare viser genvejene - prøv i sted for at gå i
Tools - Options - Enhanced Editor Keys
der har du navnet "comment the selection with lin..." - det er der du kan tildele en ny tastekombination
Avatar billede Oleesk Novice
15. november 2017 - 11:32 #8
Tusind tak, Thomas!!!! Så lykkedes det endelig
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2017 - 12:57 #9
det var godt