Avatar billede vildrede Nybegynder
24. august 2001 - 17:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Lyd på DIVX AVI filer?

Hvis jeg afspiller en DIVX AVI fil fx med Microsoft Media player (nyeste version) er lyden på filmen ofte svag, som om lydsporet forsvinder nogle gange, især under stille tale. Det har intet med mit SB LIVE lydkort at gøre (er skruet op!) Billedet er fint.
Samme problem med andre software afspillere når det drejer sig om en DIVX AVI fil, jeg har installeret nyeste DIVX codec (MPEG-4 Video codec). Nogle forslag til løsninger? Tak.
Avatar billede seider Nybegynder
24. august 2001 - 17:52 #1
ha ha ha

det er fordi du henter film der er kopieret fra en biograf med skod kamera.

det er ULOVLIGT !!!!

Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
24. august 2001 - 17:53 #2
hvor kan man hente divx film (er lovlogt hvis man har filmen orginal)
Avatar billede vildrede Nybegynder
24. august 2001 - 17:56 #3
\"Jeg henter film\"...hvad er det for noget vås???
Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
24. august 2001 - 17:59 #4
er de en du selv hra rippet og hvis hvilken programmer har du brugt til det
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. august 2001 - 18:00 #5
hehe
Jeg vil bare give seider ret, det er IKKE lovligt !
Avatar billede vladimirr Nybegynder
24. august 2001 - 18:01 #6
en løsning vil være at købe dem på DVD !
Så får du bedre billedkvalitet, og meget bedre lyd (Dolby Digital...)
Avatar billede gugi Nybegynder
24. august 2001 - 20:40 #7
Det er også lovligt at rippe DVD på mit arbejde :o)))
Avatar billede sofficer Nybegynder
25. august 2001 - 01:13 #8
hvis du dobbeltklikker på højtaleren nede i højre hjørne for du din lydmixer frem der kan du prøve at skrue op for enten midi eller wave, eller op for den og ned for den anden det skulle løse dit problem
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2001 - 01:17 #9
seider og vladimirr> Jeg vil bare lige fortælle at det er helt lovligt...der findes jo også lovlige film på DivX...

Det codec som vildrede bruger er desuden Open Source, og helt lovligt..såeh...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. august 2001 - 12:38 #10
el_barto -> Tror du selv på at han køber filmene på DVD for at rippe dem ned i dårligere kvalitet ?
Jeg tror at den eneste du narrer er dig selv...
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2001 - 12:50 #11
hallo vladimirr...Film kan altså også hentes på nettet, der findes mange gratis og gode film derude...lovligt!

Om vildrede ser ulovlige film vil jeg ikke begynde at gætte på. Men du skal ikke komme og sige at det er ulovligt, og så ovenikøbet have den frækhed at lave et svar på det!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. august 2001 - 13:00 #12
Hvor kan man hente lovlige gode film gratis ?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. august 2001 - 13:01 #13
Det med at lyden forsvinder, er meget sandsyligt fordi den er encoded for lavt, så på stille steder i filmen, er den helt væk.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2001 - 14:15 #14
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. august 2001 - 15:43 #15
el_barto  -> Takker
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2001 - 15:48 #16
*S*
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. august 2001 - 15:56 #17
Der skylder jeg dig sku en undskyldning el_barto !
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2001 - 16:09 #18
Det er helt ok vladimirr, jeg er selv blevet lidt overrasket over hvor meget DivX er blevet udbredt til lovlig brug..

Men må absolut give dig ret i at 99.9% af DivX filmene er DVD rip..
Avatar billede qub Nybegynder
27. august 2001 - 10:33 #19
Normalt sker der en neddrosling af lydstyrken ved konvertering fra AC3 til wav (mp3). Spørg mig ikke hvorfor. Men det behøver ikke at være en film der er optaget i en biograf.

Denne neddrosling kan undgås ved at benytte diverse filtre (Normalisering eller Dolby Surround Downmix) under konvertering.

Men hvis du kun har avi-filen, kan du bruge VirtualDub til at øge lydstyrken.

det kan du læse om på: http://go.to/doom9