Avatar billede ovec Juniormester
26. april 2017 - 23:21 Der er 4 løsninger

HP Laser Jet 1320 - fjern software fra printer - styresystem Win 10

Hej med jer
Anvender en Printer HP Laser Jet 1320 - det er en ældre sort hvid printer - Anvender Win 10 software - 64 bit.

Det der er sket - jeg skulle skrive et Word dokument ud - det kunne den ikke - dokumentet der var forsynet med et billede der så lidt mærkeligt ud - printeren stoppede - jeg prøvede flere gange - men hver gang blev dokumentet bare lagt op i køen - jeg fjernede det og prøvede igen med samme resultat.

Prøvede med et andet dokument - det blev lagt i køen - det vil sige den kunne ikke skrive noget ud.

Fra første printerforsøg startede den orange fejllampe at blinke - det er den samme lampe der blinker hvis maskinen er tør for papir

Så fjernede jeg softwaren - driveren - den orange lampe fortsatte med at blinke - det vil sige de er noget snavs i printeren

Det vil sige - jeg kan fjerne softvaren fra PC en - men ikke fra Printeren.

Er der nogen der har en god ide: hvordan fjerne jeg disse  driverrester fra printeren - så den bliver tør for snavs eller hvad der er kommet ind i printeren
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2017 - 23:42 #1
Der kan ikke være noget gemt i printeren, når den har været slukket. Du har nok snarere en mekanisk fejl.
Tjek for papirrester og læder sensorer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. april 2017 - 06:42 #2
Hvis du forstår Engelsk?
Så er der her e fin problem knuser hvis det er software.
https://support.microsoft.com/en-us/instantanswers/bdff0c68-6204-6025-dcc1-3aefaa14ab40/fix-printer-problems
Men det kan  også være et rent mekanisk problem Jeg havde en HP L 4 her var det en Microswitch
Avatar billede ovec Juniormester
28. april 2017 - 22:44 #3
Hej Ole

Tak for din kommentar - jeg kom på sporet med din kommentar - jeg trak papirskuffe og patronen med pulver ud og der sad en lille stump papir godt gemt inde i maskinen

Jeg fjernede denne og så kørte den igen - den fremkommer bare med en lille kliklyd (nogle stykker) når jeg tænder printeren - denne ophører når printeren har kørt et øjeblik.

Jeg kan ikke se nogen der stikke eller stritter ud når jeg kigger ind i de åbninger det er muligt at kigge ind i.

Ved du om det er praktisk muligt at skille printeren mere ad så man er i stand til at se de dele der drejer rundt - altså med den elmotor der får papiret igennem? altså uden at "brække" den i stykker

Også tak til poko1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. april 2017 - 12:58 #4
Man kan altid skille den ad - men det er ikke altid du vil kunne samle den igen :-) - den kan være mør, så den knækker.

Du vil højst sandsynligt komme ned og finde nogle plastic-tandhjul, der af en eller anden grund klikker. Det kan faktisk være helt i orden at de gør det, fordi de er ude i yderposition, hvor de ikke skal kunne køre længere - så er der en belastnings-sikring, som de klikker over for ikke at blive beskadiget.

Så hvis ellers printeren fungerer som den skal nu, så lad du den bare være.