Avatar billede finb Ekspert
14. marts 2017 - 19:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

YouSee og kabel-TV-box

YouSee har ændret startfrekvensen på tv-kanalerne,
så nu har jeg sort skærm på bla. DR2.

YouSee har lagt vejledninger på nettet, men de passer ikke til min
CLINT DC1 tv-box.
Hvad gør jeg ? Tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2017 - 19:56 #1
static1.squarespace.com/static/516c89b2e4b0bb1f91d295a6/t/51d3e2e0e4b0fc82c7b9094e/1372840672431/Clint+DC1+Manual.pdf
Avatar billede INK Ekspert
14. marts 2017 - 23:30 #2
Du skal nulstille boksen til fabriksindstillinger og under første opsætning vælge manuel opsætning. Hvis du vælger YouSee, så er frekvensen forkert! Du skal manuelt sætte frekvensen til de 450 MHz, QAM til 64, symbolrate til 6875 og netværksID til det der er gældende for dit område.
Kan måske klares uden nulstilling, hvis du kan lave en manuel opsætning direkte.
Rasmus64745 ´s henvisning til manualen er ok.
Avatar billede posten Ekspert
15. marts 2017 - 05:11 #3
kan ikke se om den "clint" modtager er yousee godkendt måske derfor den ikke vil vise det du vil ha den til men jeg fandt denne oplysning på sidste side :
Telefon: 70 20 29 21
hotline@hotlineservice.dk
www.hotlineservice.dk
så start med at ringe til dem og høre hvorfor du ikke kan få det til at virke med 450 i stedet for de 143
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 05:54 #4
forkert :)

ring til yousee. hvis ikke de kan hjælpe dig, kan ingen.
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2017 - 08:34 #5
Vi hører ikke meget til finb.
Metoden i #2 er anvendt med succes på en anden model Clint hos min nabo.
Problemet er at ingen får opdateret firmware på deres bokse, så den indbyggede standard for YouSee er den gamle og ikke den nye. Brug den manuelle metode.
Avatar billede posten Ekspert
15. marts 2017 - 11:08 #6
#4 yousee yder KUN support på deres egen produkter så der er du forkert på den !!!
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2017 - 11:50 #7
jeg ved det er korrekt hvad ink skriver: gør det manuelt

men hvis yousees hjemmeside ikke har de korrekte informationer, så kan kun you see hjælpe, og SKAL!

forstået ?
Avatar billede posten Ekspert
15. marts 2017 - 23:55 #8
det vil de jo ikke de henviser til producenten
Avatar billede finb Ekspert
18. marts 2017 - 13:21 #9
Tak for flere gode indlæg, kan man give point til flere ?