Avatar billede HkD Juniormester
03. marts 2017 - 12:09 Der er 10 kommentarer

Tegn i Excel

Er der nogle som kender til en underligt tegn i excel
(Omvendt L med lille streg mod venstre)
Har modtaget en fil med navne og emailadresser, og på nogle af linierne er det omtalte tegn. Jeg vil gerne have slettet alle linier med tegnet på, men det
bliver til blank med mellemrum når jeg prøver at kopier det.
Avatar billede ebea Ekspert
03. marts 2017 - 12:47 #1
Er det et ? du mener? Hvis det er det du mener, så hold Alt tasten nede, og skriv 191
Alt+191
Avatar billede ebea Ekspert
03. marts 2017 - 12:52 #2
#1  -  Kan se, at tegnet endte som et ? tegn, da jeg sendte svaret! :-)
Avatar billede posten Ekspert
03. marts 2017 - 12:57 #3
#2 det må da være det tegn han søger oplysninger om" ?" det ligner da det tegn han skriver for "er der nogen"
Avatar billede posten Ekspert
03. marts 2017 - 12:58 #4
kan se når det bliver oploadet her på bliver det til et ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. marts 2017 - 13:18 #5
Hvis du kopierer tegnet til celle A1 og i en tom celle indtaster:

=KODE(A1) får du 2.

(Se Ascii tabel)
Avatar billede anedi Ekspert
03. marts 2017 - 13:54 #6
Jeg blev også nysgerrig. I mine øjne lyder beskrivelsen som CHAR(4). Omvendt hævet L.

For at fjerne alle linier med tegnet kan du i B1 skrive denne formel, hvis din tekst står i A1:
=SEARCH(CHAR(4);A1;1). De linjer hvor tegnet indgår vil nu have et tal ud for sig. Træk herefter ned til sidste linje og sorter derefter på kolonne B.

Slet til sidst de rækker der har tal ud for sig.

Vh
Anedi
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
05. marts 2017 - 12:21 #7
Tegnet er et 'tomt felt' tegn, som man typisk får ved database udtræk (SQL), hvor pågældende felt er tomt.

Jeg plejer, at fjerne dem med denne lille VBA kode:

Sub RensTommeCeller()

Dim Celle As Range
For Each Celle in ActiveSheet.UsedRange
    If Len(Celle.Value) < 2 And Asc(Celle.Value) < 33 Then Celle.ClearContents
Next

End Sub

http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Makroer/Indsaet/
Avatar billede HkD Juniormester
07. marts 2017 - 08:30 #8
Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. marts 2017 - 10:32 #9
Hvilket svar var det rigtige???
Avatar billede HkD Juniormester
08. marts 2017 - 08:13 #10
=SEARCH(CHAR(4);A1;1) lavede en ny fejl som hedder "Ugyldigt navn"

VBA koder har jeg ikke arbejdet med endnu, så den er ikke afprøvet.

Da jeg åbnede filen hjemme, var der ingen tegn, så det blev løsningen :-)