Avatar billede Student_K Praktikant
02. marts 2017 - 12:46 Der er 4 kommentarer

Bærbar PC (lenovo) fryser og sort skærm - hjææææælp

Hej Alle!

Min lenovo PC går jævnligt i frys, hvor skærmen stadig virker men mus og tastatur ikke gør. Andre gange går skærmen i sort og men computeren kører stadig.

Det eneste der virker er at holde sluk knappen inden indtil den slukker og så ellers tænde den på sædvanligvis igen.

Jeg har kørt virus scan for en uge siden hvor den fjernede 2-3 virusser, men problemet er der stadig. Jeg har kørt microsoft safety scanner, men den fandt ikke noget...

Til sidst skal jeg måske lige nævne at jeg ved meget lidt om computere, men er studerende og håber nogle herinde kan hjælpe med at løse problemet, så jeg ikke skal betale for en ny eller en reparation..
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2017 - 14:15 #1
prøv avg eller kør en ny Windows ind
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. marts 2017 - 18:03 #2
hent og scan med Malwarebytes antimalware :
https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2017 - 19:52 #3
Kan du komme i joblisten og se hvad der belaster din pc?
Hvilken version af Windows kører du?
Avatar billede BPA Seniormester
04. marts 2017 - 15:45 #4
Først, - se om der ikke er pre installeret "Lenovo solution center" i din computer.
Hvis nu det og alt det andet kikser, så prøv at Google:
" Lenovo solution center "
Der kommer en række muligheder fra Lenovo selv.
Hjælp finder du under "support"
Programmet finder i reglen ud af hvilken model du bruger og du har mulighed for at teste hardwaren og andre funktioner.
Du kan kontakte Lenovo telefonisk på dansk og forelægge problemet.
De er utroligt hjælpsomme er min erfaring.