Avatar billede ErikHg Ekspert
04. februar 2017 - 22:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows 7 på nyere bærbar med f.eks. Windows 8

Jeg har en bærbar hvor strømforsyningen i maskinen er stået af. Derfor ser jeg mig i øjeblikket om efter en anden maskine. Der er installeret Windows 7 Ultimate 64 bit på maskinen i retail udgaven (ikke OEM) Jeg vil gerne beholde Windows 7, men vil høre om det er muligt at installere Windows 7 på en maskine med f.eks. Windows 8 pre-installeret, eller om der vil opstå konflikter mellem driverne. Det modsatte, altså at installere Windows 7 på en maskine der var "født" med Windows Vista har jeg prøvet og det forløb uden problemer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. februar 2017 - 22:46 #1
Det burde ikke være et problem Hvis du får andre meldinger under installationen så slet alle partitioner og tryk derefter på install.
https://billedeupload.dk/images/ptv3e.png
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2017 - 07:48 #2
Den pc med dårlig strømforsyning må være ringe hvis du ikke vil ofre en anden til den. På min vej på både Qxl og dba ser jeg et hav af forskellige forsyninger til bærbar pc. Det vil jeg mene kan være en lige så god ide, som at købe en anden brugt pc og bruge tid på at flytte systemet over.

Forsyninger koster brugt typisk mellem 75 til 125 kr på de sider.
Og en universal kan købes fra ny fra 150 kr:
https://www.avxperten.dk/universal-stroemforsyning-baerbar/universal-stroemforsyning-90w-deltaco.asp?utm_source=MerchantAVX&utm_medium=cpc&utm_campaign=729&gclid=CNLGoJOu-NECFQrgGQodDJIBmQ
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2017 - 10:06 #3
Der er ikke tale om selve den eksterne strømforsyning, men om tilslutningen i selve maskinen. Hvis det bare havde været den. Jeg har en ekstra ekstern strømforsyning og prøvede naturligvis også at tilslutte denne, desværre uden held.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2017 - 15:41 #4
Nå ok. Hvis du får en brugt pc i kikkerten, så prøv at gå på nettet og se om den også har Win 7 drivere. Jeg vil ikke umiddelbart tro det vil være et problem, men man bør undersøge det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. februar 2017 - 17:03 #5
Hvis du går efter brugt kan jeg anbefale en ASUS de har som regel drivere til alle Windows.
https://billedeupload.dk/images/ijnzp.jpg
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2017 - 17:25 #6
Jeg har fundet netop en ASUS med 17,3" skærm, 4 GB DDR 3 RAM, 500 GB HDD.
Mht. RAM kan der i alt monteres 8 GB. Det bedste er at der allerede er installeret Windows 7 på pc´en.

Jeg takker for deltagelsen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2017 - 19:08 #7
Held og lykke med den :-)