Avatar billede slinky Nybegynder
23. august 2001 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

driver

hvis jeg opgraderer fra win98 til 2000, skal jeg så finde nye drivere til bundkortet og printer/scanner??

Kan jeg godt i win2000 \"nedgradere\" til win98??
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2001 - 13:44 #1
Win2k har næsten alle drivere indbygget, så du kan roligt opgradere fra win98.
Der kan blive lidt småjusteringer under vejs, men ellers go a head...
Hvis du vil nedgradere til win98, hvorfor skulle du dog det, jeg har brugt win2k i 3 år og har ikke tænkt mig at bruge noget andet foreløbigt!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2001 - 13:46 #2
Skulle du få den tanke at nedgradere er det bedst at formatere C: drevet og installere win98 from schratch, du kan ikke bruge nogen drivere fra win2k til win98, hvis det var tanken!
Avatar billede wmkurt Nybegynder
23. august 2001 - 13:49 #3
Opgradering:
Du skal ikke have nye driver til bundkortet, men måske til printer m.m., det afhænger af om driveren ligger på 2000 cd eller ej. Hvis udstyret er af nyere dato ligger de næsten helt sikkert på cd\'en.

Nedgradering fra win2000 til 98, er så vidt jeg ved ikke mulig, men det har du heller ikke noget at bruge til, da 2000 kører langt bedre end 98 :-).
Husk dog at du skal have minimum 64 mb ram (128 eller mere er bedre).

Avatar billede retaxes Nybegynder
23. august 2001 - 13:51 #4
Men du kan have begge systemer installeret, så skal win98 være installeret og så installerer du win2k inde fra win98, jeg mener at du får mulighed for at overskrive win98 eller vælge at installere win2k med en bootmeny, så du kan vælge hvilket styresystem der skal bootes og bruges!

For god ordens skyld, de kan ikke bruges på samme tid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 14:44 #5
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes