Avatar billede Anita Novice
18. december 2016 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Manglende lyd

Min ven har en stationær HP, som kørte virkelig langsom. Jeg har den samme pc og jeg har slettet alt og geninstalleret uden problemer. Det samme gjorde jeg så med hans og nu er der ingen lyd. Når jeg søger under lyd får jeg besked om at der intet er installeret. Jeg prøvede at download denne :  http://download.cnet.com/IDT-High-Definition-Audio-CODEC/3000-2120_4-197119.html
men da jeg ikke har en skid forstand på det, aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Har jeg slettet hans lydkort.... er det overhoved muligt. ???
Lyd kortet hedder IDT High Definition Audio CODEC
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2016 - 22:32 #1
Nej man kan ikke slette lydkortet, det er hardware. Men man kan slette driveren.
Du kan prøve at hente den og installere den. Hjælper det ikke, er kortet måske bare slået fra i windows.http://h20564.www2.hp.com/hpsc/swd/public/detail?swItemId=ob_112039_1&swEnvOid=4058
Avatar billede nfssister Forsker
18. december 2016 - 22:42 #2
Gå ind på:
http://support.hp.com/dk-da/drivers

Tryk under Lad HP finde mine produkter
Trykker du søg nu, installere det lille stykke software. og venter til den selv søger.

Så skulle den gerne finde alle dine drivere.
Avatar billede Anita Novice
18. december 2016 - 22:53 #3
Tusind tak for jeres indslag. Jeg vil forsøge at redde julefreden så snart jeg kan :O)
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 00:50 #4
nej, man skla altid hente de originale drivere, fra producenternes hjemmesider. de er under support/drivers/downloads, og mange has ordentlige søgemaskiner, mange har ikke.

lydkort driver og bundkort til at optimere hastigheden i windows, skal altsammen være på HP hjememside, under den model/nr det har.

cpu-idz (søg) kan identificere hvad der er i pc, om man ikke ved det.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html
Avatar billede Anita Novice
21. december 2016 - 14:28 #5
Tusind tak, fordi jeg måtte plukke jeres hjerner. Julefreden er sikret og lyden er på. Downloadede  Valby1's  link, men vidste ikke hvad jeg så skulle gøre, så jeg lod HP klare det men linket fra nfssister og lyden kom tilbage :)
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2016 - 15:12 #6
Velbekomme og god jul til dig Anita :-)