Avatar billede Calle5463 Forsker
14. december 2016 - 13:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjul emailadresser

Jeg har en medlemsliste, som godt nok kun skal være synlig for medlemmer med login. Men jeg ønsker alligevel at skjule de enkelte medlemmes emailadresser samtidig med, at medlemmer ved at klikke på en kontaktinfo kan sende en email.
Jeg kan sagtens åbne et nyt vindue og sende emailadresse med, men så er den vist synlig. Så kan jeg sende et id med og slå adressen op i Mysql-tabellen, men er der en anden smart måde?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2016 - 14:00 #1
Det kan kun goeres ved at sende email server side.
Avatar billede expnet Seniormester
14. december 2016 - 14:24 #2
Du kan lave en formular og du tager id med og sender til en mailsender fil du laver men hvis folk skal svare på mailen de modtager få du et problem der kan de så og se e-mail adressen.
Avatar billede Calle5463 Forsker
14. december 2016 - 14:36 #3
expnet
Prioriteten er, at jeg ikke vil lave en liste med emailadresser som (nemt) kan downloades, heller ikke selvom det kun er med-medlemmer. Lidt funny, da listen er med tlf.nr ........ anyway.

Når et medlem sender en mail til et andet, har afsender sfl. selv valgt (oplyses inden afsendelse) at give sin emailadresse videre, og det samme vælger modtageren ved at svare (eller lade være).
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. december 2016 - 22:39 #4
Hvis det skal være "helt" hemmeligt, kan du jo lave et "medlemsbesked" system.
Så kan bruger A sende en besked til bruger B og der vil aldrig blive udvekslet mails.
Så holder du beskeden på dit system.
Måske med mulighed for at gøre som eksperten her gør og sender en notits om ny besked, læs den her: Link...
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2016 - 01:33 #5
lav så man kan gøre mail adresse offentlig, kun til venner, eller slet ingen.
når brugeren logger ind, slår du bare op, og den viser kun, hvad medlemmerne har byttet med hinanden (ikke alle medlemmer i hvadsomhelst er jo venner)

de kan selv dele adresser, ligesom på alle forums, eller lade være.
det er sundt for alle organisationer, at man kan snakke emd hinanden..

hvis jeg ikke må få mail på nogen i golfklubben, sp kan vi overhovedet ikek organiseret noget privat... vel ?    jeg får da bare hans tlf nr, eller mail, og vi aftaler.
Avatar billede Calle5463 Forsker
19. december 2016 - 14:06 #6
#5
Jeg har lavet det, så ingen kan se emailadressen på hjemmeside og kun medlemmer der er logget ind kan se medlemslisten. På medlemslisten kan man trykke på en knap ud for de enkelte medlemmer og bliver dermed omdirigeret til en formular der kan sende en besked (afsender = current_user_email). Dermed er der oprette emailforbindelse mellem de to, og de kan fortsætte skriveriet via deres egne mailbrowsere.
Mailadresserne er som sådan ikke hemmelige, jeg vil bare ikke gøre det alt for nemt (fejl, bevidst) at fremskaffe en hel liste emailadresser - selv om man skal være medlem af foreningen for at kunne se medlemslisten.
Formularen er i øvrigt "beskyttet" med CAPTCHA.
(På et tidspunkt skal jeg have fundet ud af, om man kan beskytte medlemslisten mod copy-paste)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2016 - 14:55 #7
Er formularen som kræver indlogning beskytter med captcha ?
Avatar billede Calle5463 Forsker
19. december 2016 - 15:53 #8
Ja, lidt dobbeltkonfekt, men nem at pille af hvis det bliver for meget. Indtil videre stoler jeg bare ikke helt på sikkerheden i WordPress, så better safe than sorry .....
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2016 - 20:29 #9
Netop min pointe, det er måske lidt overkill.
Hvis du ikke stoler på sikkerheden i Wordpress, så skal du slet ikke have medlemsdata i WordPress. :)
Avatar billede Calle5463 Forsker
19. december 2016 - 21:21 #10
#9 - det nemt at // væk, så indtil en senere gennemgang af hele komplekset får det lov at stå :)

Jeg er i øvrigt lidt la-la med WordPress - mest pga af evindelige opdateringer man ikke selv bestemmer  - men det er jo også med til at sikre aktualitet og muligvis lukning af sikkerhedsbrists. Så lidt la-la.