03. november 2016 - 13:40 Der er 1 kommentar

Jeg har mistet fuldkontrol over min pc

Jeg har en computer jeg har haft i nogle år, og har fået den opgraderet til windows 10, jeg havde 2 konti på maskinen og den ene var en "gæste bruger" uden fuldkontrol og meget få rettigheder.
og den anden min egen personlige bruger konti, men for godt et år siden fik jeg ny  bærbar, og har brugt den siden.
Jeg har side hen glemt koden til bruger, og er derfor stuck med "gæste brugeren"

Jeg har prøvet følgende 2 ting i CMD:

net user Jonas *  -  (System fejl 5)
net user Administrator /active:yes  -  (System fejl 5)

jeg ved det kræver rettigheder nok, og dem har jeg ikke, er der nogle mulighed for at jeg kan få ændret koden på min administrator bruger uden, at ødelægge filler der ligger på brugeren, eller pc, vil nemlig helst gerne undgå en fuld gendannelse?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2016 - 15:33 #1