Avatar billede Xs_Razr Seniormester
31. oktober 2016 - 20:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med at boote i Windows 10

Jeg har tidligere slået et spørgsmål op omkring problemer med at boote i Windows 10. Problemet skyldtes i første omgang en "corrupted file" fra AVG - hvad jeg ikke tænkte yderligere over, var at WIN 10 har en indbygget antivirus-funktion - hvor godt det er, og om det er nok, kan måske diskuteres. Efter at have bootet min pc i sikker tilstand, og fik downloadet AVG Removal Tool, skulle den reboote et par gange, for at fjerne al software fra AVG. Det lykkedes og min pc kunne nu fint boote normalt ind i WIN 10 igen.

Der var et par kloge hoveder, som kom med en generel vigtig løsning, som gik ud på, at installere et installationsmedie på enten et USB-stik eller en DVD, men det fik jeg selvfølgelig ikke gjort..... Nu sidder jeg med en lang næse, da min pc - af en eller anden irriterende årsag jeg ikke kender, nu igen ikke kan boote normalt. Jeg tænder for pc'en, og den booter. Den kommer frem til det normale startbillede med det blå Windows 10 logo og den lille cirkel af prikker der loader nede i bunden. Pludselig bliver skærmen sort, og der kører fortsat med den her lille hvide cirkel af prikker som loader, men nu sker der absolut ingenting, hvor den før startede Watchdog Initialization.

Er der nogen der ved, hvad denne booting-fejl skyldes? Før var det jo AVG, der forårsagde fejlen, men nu vil den bare ikke boote normalt?

Måske spørger jeg dumt, men som de kloge hoveder tidligere sagde, så skulle jeg skabe et installationsmedie. Hvordan gør jeg det? Sidder Pt. på en anden pc - kan jeg gøre noget fra den? Har et USB-stik, hvor der er 8 GB på. Er det nok? Hvad skal jeg gøre herfra? Jeg er lidt blank på det her.... er meget modtagelig over for hjælp!

Tak på forhånd!

/Lasse
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. oktober 2016 - 21:22 #1
En vejledning til at fremstille en USB eller DVD til Windows 10 Med download
du skal bruge et USB stik på 4 GB
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1
Avatar billede Xs_Razr Seniormester
31. oktober 2016 - 23:53 #2
Poko1
Jeg takker stort! Beklager, at jeg ikke koncentrerede mig om dit løsningsforslag før. Jeg prøver at følge din guide.
Igen - mange tak!