Avatar billede bondekongen Nybegynder
22. august 2001 - 22:19 Der er 7 kommentarer

FONT ?

Hejsa..
Er der en/flere der kan sige mig hvilke fonte jeg skal bruge/lede efter når jeg vil have font der ligner dem de bruger på www.neoideo.com og www.scandinavian.net ?

Tak for svaret
Avatar billede bondekongen Nybegynder
22. august 2001 - 22:21 #1
Undskyld, dem som de bruger til overskrifter og lignende
Avatar billede prodic Mester
22. august 2001 - 22:27 #2
www.true-type.dk - der kan du nok finde en lignende.
Avatar billede repsac Nybegynder
22. august 2001 - 22:28 #3
Avatar billede osaka_san Nybegynder
22. august 2001 - 22:33 #4
Jeg er rimelig sikker på at den font du leder efter hedder:

Futura.

Prøv at søge lidt efter den ;)

/hygge
Oscar Eg Gensmann
http://www.builder.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. august 2001 - 23:45 #5
Futura er det ikke. Se bogstavet \"a\" den har ingen \"svanehals\" i futura.

Jeg er 99.9% sikker på at det er en \"Tahoma\" (på SAS-sitet)

Den anden er dog ikke samme font, men tæt på. Og dog.

Skal du have \"Tahoma\" på mailen ?

Til Mac eller PC ?
Avatar billede osaka_san Nybegynder
22. august 2001 - 23:50 #6
aablenet>

hmm det kan der faktisk være noget om nu hvor du nævner det. ;) - må lige tjekke op på det på arbejdet - har ikke futura indstalleret herhjemme.

Indrømmer blank at det også var et hurtigt skud fra hoften. Det værste er at nu kommer prodic efter mig fordi jeg mobbede ham, men okay hva\' skidt ;-P

/Hygge
Oscar Eg Gensmann
http://www.builder.dk
Avatar billede stigmata Nybegynder
27. august 2001 - 00:56 #7
Jeg tror begge fonte er designet specifikt til henholdsvis SAS og Neo Ideo.

Den danske tegnestue e-types, som har stået for Neo Ideo´s design/identitet plejer selv at designe deres fonte.

Ellers prøv med Frutiger Light/Condensed