Avatar billede visto Professor
03. oktober 2016 - 20:04 Der er 16 kommentarer

Forhinde låseskærmen (Windows 10) i at vise sig ved start

Efter en større Windows-opdatering i går aftes, kan jeg ikke længere forhindre låseskærmen i at vise sig ved opstart. Jeg har prøvet en masse metoder fundet på nettet. De virkede før opdateringen, men nu er det som om der er lagt ekstraordinære forhindringer ud for at fastholde låseskærmen.

Hvordan kan jeg forhindre låseskærmen i at vise sig ved opstart efter den nye og insisterende Windows-opdatering?
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2016 - 20:42 #1
Tryk på Fn + R skriv netplwiz i søgefeltet  tryk ok fjern flueben  tryk anvend du skal skrive koden 2 gange tryk  ok
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2016 - 20:50 #2
Avatar billede visto Professor
03. oktober 2016 - 21:28 #3
Som jeg ser dit billede, handler det om at man vælger ikke længere at skulle logge ind. Det er jeg ikke interesseret i. Det er låseskærmen, engelsk: locksreen, der ikke skal vises. Men der skal stadig logges ind ved indtastning af brugernavn og password.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. oktober 2016 - 21:47 #4
Avatar billede visto Professor
03. oktober 2016 - 22:04 #5
Det er en af dem jeg har prøvet, og som tidligere har virket, men den virker ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. oktober 2016 - 13:47 #6
Der er strammet op på sikkerheden på flere punkter i den seneste opdatering - bl.a. tillades heller ikke mere åbne netværk (Hjemmegruppe er eneste farbare vej uden et domain). Så mon ikke dette er en af de nye "sikkerhedsfeatures"?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 14:20 #7
Jeg har lige været ude og fjerne den i formiddags det e godt nok en spøjs funktion færst fjernede jeg adgangskoderne genstartede og derpå  satte jeg adgangskoderne igen og Wupti så var låseskærmen væk! Og nu har jeg lige prøvet på  min egen og det virker
https://billedeupload.dk/images/iF3gN.jpg
Avatar billede visto Professor
04. oktober 2016 - 15:14 #8
Har prøvet det samme. Det virker ikke. Det billede du viser ER jo iøvrigt den gamle (før opdateringen) låseskærm...
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 15:24 #9
Nu kører jeg altså  Den nyeste opdatering  jeg har blot valgt den gamle Låseskærm
Windows 10, version 1607
og det er ud over det en insider version
Avatar billede visto Professor
04. oktober 2016 - 15:34 #10
Snakker vi lidt forbi hinanden? Du viser en låseskærm (version ligegyldig). Mit spørgsmål går på: Hvordan undgår jeg at den overhovedet viser sig ved opstart? Jeg vil af med den!
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 15:46 #11
Vil du gøre mig en tjeneste  Gå ind i netplwiz fjern din adgangs kode genstart nu skulle den så køre uden låseskærm nu går du så igen ind i netplwiz sætter mærke i brugere skal angive adgangskode og efter nr.2 genstart er den borte i hvert fald her.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. oktober 2016 - 15:49 #12
;-) ...netop derfor jeg skrev som jeg gjorde oppe i #6.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 16:10 #13
Nu har jeg altså prøvet igen og det virker altså !
https://billedeupload.dk/images/r4ucp.jpg

https://billedeupload.dk/images/m0y.jpg
Avatar billede visto Professor
04. oktober 2016 - 16:37 #14
Og igen viser du mig en låseskærm (første billede), som du altså stadig har og ikke er kommet af med. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare mig yderligere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2016 - 16:41 #15
Da jeg opdaterede havde jeg et rummeligt gitter der lignede noget fra space det har jeg fjernet!
Avatar billede visto Professor
04. oktober 2016 - 17:04 #16
Du har åbenbart skiftet billedet på låseskærmen, men selve låseskærmen er jo stadig aktiv. Låseskærmen er den der ses som det første når man starter computeren op. Tid og dato med fremgår af låseskærmen, og man skal trykke på en tast for at komme til det sted, hvor man logger ind på computeren.