Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 18:55 Der er 4 kommentarer

opstart

min pc vil starte windows 10. når jeg starter den op fryser den op under opstart,men når slukker den, og starter den igen vil den godt.  på forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 19:33 #1
Er det en ældre computer der er opgraderet til windows 10 der er tale om?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 19:35 #2
Tænker at det måske er en stationær der er tale om?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. august 2016 - 21:36 #3
Fortæl når den så er startet op er det så Win 10 eller dit tidligere system?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. august 2016 - 14:54 #4
Jeg har været ude for det på én PC... - jeg gik i BIOS og tjekkede harddisk controller opsætningen - den var sat til "Compatible". Jeg skiftede til AHCI, hviket normalt ikke kan lade sig gøre i Win7, da den ikke har driveren... - men den burde være indbygget i Win10.

Windows 10 kom da også længere op, men frøs så igen. Slukkede og genstartede, hvorefter den kom op i fejlsikret tilstand. Her tjekkede jeg, at driveren på controlleren faktisk også var skiftet til AHCI driveren, så jeg prøvede at genstarte maskinen - og siden har den startet første gang uden problemer.

Under fejlsøgningen stødte jeg på mange der nævnte en sløv strømforsyning og andre "hokus pokus" ting - jeg tror altså selv mest på at Win10 har problemer med at køre i kompatibilitets mode med visse AHCI harddisk controllere...