Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2016 - 18:26 Der er 5 kommentarer

Hjælp til gaming pc til 5000-6000 kr

Hej Computerworld
Jeg tænker lidt over at købe en stationær gaming pc som skal koste mellem 5000-6000 det må meget gerne være delene i skriver hvad hedder eftersom jeg helst ikke vil købe en computer med nogle dele jeg ikke har brug for. Jeg spiller meget team fortress 2 og minecraft og søger også tit på nettet.
Håber i kan hjælpe på forhånd tak :D
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2016 - 19:45 #1
Er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede handiandi Praktikant
15. juni 2016 - 20:42 #2
Er du selv til at samle den, eller vil du blot købe en færdig pakke?
Du kan helt sikkert få mere ud af, at samle den selv (få mere ud af pengene)

Jeg ville gå på kompromis med antal RAM (du kan bare opgradere senere - hvis setuppet tillader det) og du kan også nøjes med en i3 CPU (dog gerne i5)

Når der er tale om en gamer PC er grafikkortet altid vigtigt! Derfor altid prioriter grafikkortet. Dog er de spil du nævner ikke de mest krævne (så vidt jeg ved) så et kort til omkring 1.500 -  2.000kr.- vil nok være passende. (F.eks Geforce GTX 960 - dette er endda mere end rigelig så vidt jeg ved)

En SSD harddisk vil du blive glad for mht. loading tiderne i spillene. Men disse koster relativt meget i forhold til hvor meget plads du får.

Håber det kan hjælpe til en start.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. juni 2016 - 20:53 #3
f.eks denne guide, scroll lidt ned og saml stumperne efter behov (pris), det er selvfølgelig saml selv, men ellers kommer du ikke langt for dit beløb :)
http://www.mmo-champion.com/content/5413-Legion-Vol-jin-Tweets-Setup-of-the-Month-WowCraft-Ep-25-Illdone
Avatar billede Smørholm Novice
27. juni 2016 - 14:15 #4
Hvis du vil bygge selv:

- MSI GeForce GTX 960 OC 4GB (1650 kr)
- NZXT Tempest 410 kabinet (300 kr)
- Intel Core i5 Skylake (2000kr)
- 1TB HDD (Samsung Blue) (400 kr)
- ASRock H110M Gaming (550 kr)
- Kingston HyperX Fury - DDR4-2133 - 2 x 4GB (300 kr)
- EVGA SuperNova 650W G2 (800 kr)

I alt = 6000

Du kan evt. tage en i3 istedet for i5 og sparer 1200 kr
Avatar billede Otar Praktikant
16. juni 2018 - 14:18 #5
jeg vil gerne have en computer/bærbar der koster omkring 5000-7000 og man skal kun spille minecraft og fortnite