Avatar billede L0gic Praktikant
11. juni 2016 - 20:28 Der er 2 kommentarer

"stuck pixel" på helt ny skærm

Jeg fik i dag en BenQ 24" LED XL2430T i fødselsdagsgave.
Den er købt hos komplett.dk, men efter kort brug konstaterede jeg at den har en såkaldt "stuck pixel".
Dvs. at den ene pixel er en anden farve. (i mit tilfælde lyser den rød.)
Komplett's support åbner først mandag, derfor er der nogen som kender til komplett's politik indenfor dette?

Jeg har læst noget løst omkring at der minimum skulle være fem pixelfejl før de gjorde noget ved det.
Min er dog ret tæt på midten, og meget irriterende. Jeg har prøvet de diverse software midler,
men intet har virket. (der står dog også at chancerne ikke er så store.)

Jeg vil nemlig ikke stå i den situation at den pixel ikke tæller som en gyldig grund til erstatning. I såfald vil jeg bare bruge min 45 dages returret (lovmæssigt kun 14 dage, men komplett giver 45 dage), og så få pengene tilbage og bestille en ny.

Her på billedet har jeg tegnet (med lidt større prik) dens placering.
http://imgur.com/tN4ECmy

Mange tak for alt hjælp! :)

Ret
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juni 2016 - 11:15 #1
de sælger også en 30" Dell skærm, og om det står "Services Sammen med din begrænsede hardwaregaranti får du også vores Premium Panel-garanti. Hvis du finder blot én enkelt lys pixel på vores udvalg af skærme, vil du få tilsendt en ny skærm uden merpris, så længe det er inden for den begrænsede garantiperiode."

Det står der IKKE ved din skærm, så vær flink, og spørg pænt hos dem - så måske...
Avatar billede Smørholm Novice
27. juni 2016 - 14:19 #2
prøv evt denne fix, det virker nogle gange hvis det er en stuck pixel, og ikke en død.

http://www.jscreenfix.com/fix.html
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester