Avatar billede Tziki Praktikant
11. juni 2016 - 10:43 Der er 4 kommentarer

Besked om filer ikke kan slettes!

Hver gang jeg forsøger at slette en fil(det kan være en word, mp4 eller jpeg), slriver windows at filen er i brug. Jeg kan så trykke forsøg igen, annuller eller spring over. Lige gyldigt hvad jeg trykker kommer beskeden frem igen, selvom filen er slettet. Jeg er nød til at trykke i krydset for at lukke beskeden. Hvis jeg så forlader den mappe filen lå i og åbner den igen, er filen slettet, så hvorfor skal jeg have at vide hver gang den ikke kan slettes, samtidigt med den viser filen stadig er der indtil jeg forlader mappen og åbner den igen. Min computer begyndte på det da jeg opdaterede til Windows 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2016 - 16:02 #1
Ligger filen på en brugerprofil eller på administratorprofilen?

Hvis den ligger på den sidste kan du ikke slette den fra din brugerprofil. Her skal du være logget på som administrator. Er det en midlertidig brugerprofil der ved en fejl er oprettet, skal man så vidt jeg ved ind og overtage ejerskab af mapperne før man kan slette dem.
Så lige denne vejledning her http://www.it-blogger.dk/derfor-kan-du-ikke-slette-en-bruger-i-windows-10/
ved ikke om den kan lede dig i rigtig retning?
Avatar billede Tziki Praktikant
12. juni 2016 - 17:10 #3
Jeg er administrator og eneste bruger på computeren.

Den sletter mapperne+filer, men jeg modtager en besked hver gang om den ikke kan. Når jeg så har forladt mappen og kommer tilbage er indholdet slette jeg bad den om, den siger bare hver gang den ikke kan.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2016 - 13:34 #4
Det lyder lidt til at du får vist dine mapper med "miniaturvisning" og/eller "forhåndsvisning" -> det betyder at Windows åbner filerne for at vise dig, hvad filerne indeholder - det opretter Thumb-filer, som betyder at du heller ikke kan slette selve mappen.
Prøv en anden visning (detailvisning) og slå forhåndsvisningen fra, så bør du kunne slette filerne uden pop-up