Avatar billede tomp90 Nybegynder
17. maj 2016 - 20:01 Der er 3 kommentarer

Udregning af odds som skal give overskud på 20

Hjælp hvordan gør jeg det her *S* resultat skal give + 20

Jeg har et odds til 3.00 hvor stor indsats skal jeg smide for at det giver plus 20

Jeg syndes jeg har prøvet alt så nu må jeg Råbe efter hjælp.

Det jeg vil er at det skal give 20 kr i overskud, jeg indsætte et odds Fx 3 i kolon A1
Så i A2 skal den indsætte hvor meget jeg skal betale, kan ikke helt lure hvordan jeg skal lave den udregning eller om jeg skal have gang i flere koloner
Så skal den regne ud hvor meget jeg skal betale for at kunne få overskud på 20. efter indskud er trukket fra skal det give + 20
Jeg har prøvet med A2 =20/C1  det giver 6,6666  og det giver jo 20 i lalt men den skal huske at jeg har bruge de 6,6666 så lige nu er overskud kun på 13,4444 og ikke de 20 jeg vil have. HJÆLP

Håber at i kan forstå hvad jeg mener
Avatar billede kim1a Ekspert
17. maj 2016 - 20:54 #1
3x=x+20 hvis jeg forstår det rigtigt?

Derfor 2x= 20 og så x =10

Men hvis du vil have en formel hvor du skriver odds ned og så skal den give dig indsatsen ud fra parameteret skal du nok stille formlen op med både indsats og indsats+20 og så lave en målsøgning på hvilken faktor (odds) det vil kræve.
Avatar billede tomp90 Nybegynder
17. maj 2016 - 20:56 #2
damm da tabte du mig godt nok

kan du lave sådan en formel til mig

gerne med lidt koloner så jeg kan se hvad du mener
eller måske lave et og sende til mig
Avatar billede kim1a Ekspert
17. maj 2016 - 21:34 #3
Nej det kan jeg desværre ikke. Du beder så vidt jeg forstår om en formel med flere ubekendte.

Hvis du har odds 3 og vil vinde præcis 20 kroner så skal du satse en 10'er.

Hvis du vil have noget a la en formelløsning skal du bruge "målsøgning" som ligger under "data".
Du kan skrive følgende:
Indsats Odds Gevinst Target
Hvor formlen i gevinst er =indsats*odds og formlen i Target er gevinst-indsats

Så sætter du enten indsats eller odds og så bruger du målsøgning på det andet ved at sige gevinst skal være = f.eks. 20. Se evt. lidt under hjælp for målsøgning.