Avatar billede lelethomas Nybegynder
15. maj 2016 - 15:42 Der er 1 kommentar

CPU overopheder få sekunder efter computeren er tændt.

Hej gutter og gutinder.

Jeg har længe kæmpet med et problem ang. overophedning.

Jeg har surfet lidt om mit problem på nettet men uden held, og derfor spørg jeg nu her.

Få sekunder efter jeg har tændt min computer, går den direkte ind i BIOS, hvor den viser min cpu er 90-100 grader. Det er mig bekendt umuligt.
Det samme sker også efter den har stået i en måned uden jeg har brugt den.

Har prøvet med nyt kølepasta og køler, men uden held.

Jeg har surfet lidt om mit problem på nettet men uden held, og derfor spørg jeg nu her.

Uden at være den store ekspert skulle man umiddelbart tro, at det er sensoren der måler temperaturen som er problemet, men altså det er bare en tanke jeg har.

Specs:
Cpu - Intel Core i7 2700K Sandy Bridge
Ram - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
Motherboard - ASUS P8Z68-V/GEN3
Grafikkort - ASUS GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA
Strømforsyning på 1050w
Avatar billede kurtba Ekspert
16. maj 2016 - 15:53 #1
En cpu som ikke bliver kølet korrekt bliver 100 grader varm lige i løbet af et øjeblik.
Prøv at tage køleren af igen og kontroller, at køleren sidder og trykker ligeligt over det hele. Hvis ikke den har fuld kontakt på hele cpu.en, vil den blive varm i løbet af et øjeblik.
Husk at rense den gamle pasta af, inden du smører ny pasta på.