Avatar billede danielhep Nybegynder
22. august 2001 - 11:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

???

Hvad er Lingo for noget????

Avatar billede avlund Nybegynder
22. august 2001 - 11:23 #1
Det er Macromedia Shockwave\'s progremmeringssprog.

Mere info her: www.macromedia.com
Avatar billede avlund Nybegynder
22. august 2001 - 11:24 #2
progrAmmeringssprog, naturligvis.

Shockwave er en teknologi ligesom Flash, bare mere avanceret.
Avatar billede javadude Nybegynder
22. august 2001 - 11:24 #3
Jeg kender 2 ting der hedder Lingo.

For det første er det et kondom, og for det andet er det en pingvin art! =)
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. august 2001 - 13:06 #4
Lingo bruges til at tilføje interaktivitet til Shockwave og Director produktioner. Man har mulighed for at kommunikere med computeren via mus, tastatur, filer, Internetet, hardware etc. udgør inputet som aktiverer en handling. Resultatet kan være alt fra en visuel effekt på skærmen til at slå sin modstander i et multiplayer spil på Internettet.

Selve handlingen er skrevet i programmerings sproget Lingo, som minder lidt om dårlig engelsk :)

Fks.

if the mouseDown then set the visible of sprite 23 to false.

Denne Lingo kode siger. Hvis museknappen er nede, så gør (sprite nummer 23 ) usynlig.

Sprites indeholder som regel noget grafik som så bliver usynlig når koden bliver aktiveret.
Avatar billede danielhep Nybegynder
22. august 2001 - 15:36 #5
javadude>>

Den var sku meget sjov, jokes er velkomne...

Lingoman>>

Der er en ok fin beskrivelse du har lavet, men hvis du kunne svare mig på dette spørgsmål, så ville alt være ved det gode.
Kan Lingo køre på alle maskiner uden at man skal installere 100.00 forskellige programmer?
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. august 2001 - 17:08 #6
Lingo bruges til Macromedia Director som kan afvikles på MacOS, Win9X, Win2000 og Win NT.Win 3.X understøttes ikke længere i de nyere versioner. Der skal installeres Shockwave plug-in for at programmet kan køre i Browseren. Man kan også lave en selvstændig player (exe) til at afvikle programmet direkte på disse platforme.

Sagen er at selve koden man skriver er cross-platform. dvs at man kan bruge den samme kode på alle disse platforme.

mvh geo.
Avatar billede danielhep Nybegynder
23. august 2001 - 09:45 #7
lingoman>>

Hvis du vil have de 15 p så sæt lige et svar.
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. august 2001 - 14:23 #8
De andre svarede før jeg gjorde....men ellers tak:)
Avatar billede danielhep Nybegynder
24. august 2001 - 13:14 #9
Lingoman>>

Ja, det ved jeg godt, men din forklaring var bedre eller man kan sige bedst, så derfor fik du de 15 p.

:-)
Avatar billede lingoman Nybegynder
24. august 2001 - 14:50 #10
Så siger jeg tak :)
Avatar billede lingoman Nybegynder
12. september 2001 - 18:19 #11
Vil du venligst huske at lukke spørgsmålet, tak!

mvh geo
Avatar billede danielhep Nybegynder
13. september 2001 - 13:26 #12
Sorry man..Jeg har hafdt totalt travt, men det er lukeket nu.