Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. april 2016 - 16:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spotify og Proxy opsætning

Er der forskel på Spotify Free og Premium.  Bortset fra afbrydelser og reklamer  ?

Når jeg spørger er det fordi jeg har fundet en App, der fjerner reklamer og afbrydelser i Spotify

Og hvad betyder det, at jeg min internet-indstilling kopierer et link til en Automatisk Proxy opsætning, så den App kan fungere.

Vil det mellemled være i brug hver gang jeg er på nettet eller kun når den App er aktiveret.

Er der nogen bivirkninger ved at gøre det det ? ( hastighed, sikkerhed oa,)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 18:36 #1
1) det er ikke lovligt
2) du vil aflevere hele din (musik)profil hos den app, og sikkert også dine kontaktpersoners data
3) der er en fair risiko for, at al din internet-trafik kører den vej (så ved de det mere om dig)
4) det kan umuligt gå hurtigere
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. april 2016 - 18:52 #2
Ok. Lidt mærkeligt at den App:  Addblocker for Spotify  kan være i App Store, hvis den ikke er lovlig.

Troede da ikke Apple godkendte ulovlige Apps.

Det er snart kun Linux, jeg kan bruge lovligt :-)

Det var alt jeg skulle vide

Tak for din hjælp.

Da jeg ikke kan bruge point til noget, håber jeg du smider et svar
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 19:24 #3
ok - det er ikke som sådanne ulovligt - men hvis det generer spotifys forretning, så vil de teste på veje, de sender data, og så vil det ikke virke længere. Test fx med adblock+ på jp.dk - de (jp) gider det ikke.
Så det er en kort tid, du kan bruge det. Jo flere brugere, jo hurtigere stoppes det.
Alle 'gratis' ting er betalt med dine data - så du bestemmer selv prisen (dog kender du ikke altid den, du sælger data til).
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. april 2016 - 19:40 #4
http://politiken.dk/oekonomi/ft/ECE2707562/domstol-giver-firma-lov-til-at-blokere-for-netannoncer/

Adblock er heller ikke ulovligt.

På Jp.dk er jeg nødt til at deaktivere Adblock eller Adblock plus.  Men Adguard klarer også skærerne, så JP kan læses uden reklamer :-)

.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 19:45 #5
Kun til Adguard bliver store... Firmaer, der lever af reklamer, vil jo gerne vise dem - ellers går de ned.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. april 2016 - 20:00 #6
Ja. Mon så ikke en anden Adblocker er lavet, når  Adguard er blevet større

Ærgerligt med de popup-reklamer, flash-reklamer,  pop up reklamer ved indlogning  osv osv, der gør at man næsten er  tvunget til at have en Adblocker installeret.

Mange steder på nettet er det middelvejen jeg savner.

Du glemte svaret claes57 :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 20:07 #7
bare luk selv - jeg er heller ikke til point.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. april 2016 - 20:09 #8
Så gør jeg det.