Avatar billede Gaugain Nybegynder
03. april 2016 - 21:49 Der er 2 kommentarer

Højreklik ikke muligt

Hej. Jeg er helt ny her, men håber at nogen alligevel forstår hvad jeg mener.
Efter at have tøvet længe med opdatering til Windows 10, gjorde jeg det alligevel i går. Det gik også meget godt men: højreklik virker ikke på mine mapper eller billedfiler. Efter klikket bliver den bare ved med at "tænke". Der sker altså ikke noget. Dette som eksempel. Generelt virker højreklik ikke.
PS.: jeg har prøvet sfc/scannow.
Er der en løsning?
Med venlig hilsen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. april 2016 - 08:22 #1
Her er der lidt forskellige forslag til løsninger på dit problem: http://www.tenforums.com/general-support/11777-right-click-not-working.html
Avatar billede Gaugain Nybegynder
05. april 2016 - 10:10 #2
Hej.
Jeg har prøvet CCleaner og ShellExView, uden resultat.
Jeg går ud fra at det er denne igfxDTCM der ikke skal være der.
Prøvede derfor dette: HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\Shellex\ContextMenuHandlers Men fandt ikke igfxDTCM. Problemet altså ikke løst.