Avatar billede oppes Seniormester
31. marts 2016 - 15:01 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

opgradering fra winvista til win 10

har læst at det kan la sig gøre men det vil ikke lykkes med mig  ???
er der en eller flere som kunde forklare hvordan jeg skal gøre det?
Avatar billede oppes Seniormester
31. marts 2016 - 15:02 #1
Jeg mener  GRATIS
Avatar billede madklub Guru
31. marts 2016 - 16:04 #2
Hvor har du læst det?
Avatar billede oppes Seniormester
31. marts 2016 - 17:17 #3
Komputer for alle , som jeg abonnerer har send en mail
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2016 - 08:21 #5
som de selv skriver...
Vi kan af gode grunde ikke vide, om Microsoft ændrer aktiveringskravene og kræver, at du køber en produktnøgle, så dem bør du holde øje med, hvis du vælger løsningen.

så gå ud fra, at det er lukket.
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. april 2016 - 09:32 #6
Hvis du er interesseret i opgradering til win10, synes jeg da du skal gøre det. Om ikke andet, så for at holde dit system up to date. Kommer der en senere regning, må du jo nok til lommerne. Der er ikke meget der er gratis i denne verden ;-)
Avatar billede larsini Seniormester
01. april 2016 - 11:10 #7
hvis du vil beholde dine data og programmer efter opgradering til win10 så er denne løsning ikke noget for dig:
http://www.eksperten.dk/spm/1007936#reply_8204846
Avatar billede oppes Seniormester
01. april 2016 - 19:50 #8
nu har det hele gået i udu den stationær som jeg har Win 10 på C:drev og win 7 på D:drev - jeg slukkede komputeren og så tændte den og kunde ikke komme på C:drev hdd kunde ikke findes, tryk ctrl+alt+del og så det samme igen forfra.ARGHHHH

larsini skriver at man kan købe win7 meget billigt som iso-filfra ebay og så installere gratis win10 ovenpå. Men jeg fatter ikke noget af iso fil hvordan skal man køre?
Avatar billede oppes Seniormester
02. april 2016 - 11:42 #9
Det var etfejl jeg skriver sidst det en anden computer og vedrører ikke Vista maskinen
Jeg skal ikke bruge noget fra Vista så som du "larsin" skriver så er jeg villig at miste alle data på C:drevet som Vista er installeret. Men du skriver at man kan købe win 7 for billig penge så hvordan kag så helt bestemt gå til værks ?
Avatar billede oppes Seniormester
02. april 2016 - 12:30 #10
Det er vel lige meget nu har læst at win 10 er ikke gratis men man skal betale for hver måned!
Avatar billede oppes Seniormester
02. april 2016 - 12:33 #11
Avatar billede larsini Seniormester
02. april 2016 - 17:04 #12
en iso fil er den programfil (win7) man downloader og samtidig medfølger programkoder til win7. man lægger filen på en dvd og fra dvs'en installerer man så win7, ret enkelt. det forløb uden problemer for mig. som sagt valgte jeg en engelsk windows 7 version ULTIMATE og lagde dansk sprogpakke ovenpå - eneste "ulempe" er at der selv med en dansk sprogpakke stadig hist og her dukker engelske ord op eksempelvis i mailprogrammet. min "satsning" var små 200 kroner, så jeg tog chancen og det fungerer perfekt.

kuriøst er det at jeg fandt win7 ultimate på ebay i england, som linkede til en tysk sælger, som igen linkede til en spansk sælger som jeg betalte til. sidstnævnte mailede mig koder og gav mig link til en adresse i new zealand, hvorfra jeg hentede iso filen.
global landsby når den er bedst ;-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. april 2016 - 22:10 #13
Hej.

  Du kan IKKE opgradere fra Vista til Win10.
  Du kan GODT opgradere fra Win7 til Win10, forudsat din Win7 er produktaktiveret.

  Win10 koster pt. IKKE noget hver måned, eller på noget som helst andet tidspunkt, for den sags skyld, når det først er produkaktiveret.

De bedste hilsner
Avatar billede oppes Seniormester
02. april 2016 - 22:18 #14
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. april 2016 - 22:21 #15
Læs dog datoen for artiklen: 1. april burde få en klokke eller to til at ringe svagt, ikke sandt?
Avatar billede Jhja Seniormester
03. april 2016 - 02:17 #16
oppes, du får 10 procent rabat via linket nederst i artiklen.
Avatar billede oppes Seniormester
03. april 2016 - 07:05 #18
VRKrough jeg ved der godt så sendte det bare for show
Avatar billede oppes Seniormester
04. april 2016 - 11:51 #19
jeg nøjes med Vista på den gamle komputer men tak til alle som deltaget. Svar ! så vi kan lukke
Avatar billede oppes Seniormester
05. april 2016 - 18:19 #20
svar så vi kan lukke
Avatar billede larsini Seniormester
05. april 2016 - 19:34 #21
luk selv - jeg samler ikke på points
Avatar billede oppes Seniormester
08. april 2016 - 11:51 #22
ok men tak