Avatar billede oliver300995 Nybegynder
28. marts 2016 - 13:49 Der er 3 kommentarer

Batteri - Opladespænding

Hej
Jeg skal til at købe et forbrugsbatteri (12V, 7,2Ah). På hjemmesiden står der at opladespændingen for batteriet er 14,4 - 15,0V. Jeg har en lader, der kan klare 12V, vil den virke eller skal jeg investere i en anden lader?

På forhånd tak
Avatar billede sonalias Seniormester
28. marts 2016 - 14:44 #1
Den vil ikke lade batteriet til 100% kapacitet, og muligvis langt under alt efter hvilket batteri der er tale om
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 17:51 #2
Velkommen til.
Enig i #1.
Du skal have en oplader der lader det der foreskrives. Hvis du bruger en for lille lader taber du hurtigt ydelsen på batteriet. Og du vil også kunne ødelægge det, da batteriet over tid vil miste "toppen af ydelsen" og selvom du så måske senere får en ny lader kan det være at batteriet ikke kan lades fuldt op længere, da det har opnået en "kopi effekt" for hvor meget det kan oplades. Og det ønsker du ikke.
Avatar billede jacobj3010 Nybegynder
28. marts 2016 - 21:29 #3
Ja jeg erklærer mig også enig i de to ovenstående kommentarer!