Avatar billede frem-ad Professor
25. marts 2016 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny pc hvilke programm skal lukkes

Hej
Jeg har fået ny pc en msi, men der køre en masse nede ved uret og aktive programmer. hvad skal fjernes og hvad skal lukkes og hvad skal være uændret..
Dragon gaming center
Nahimic for MSI
killer network manager
MSI system controler manager
NVIDIA GeForce EXperience
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2016 - 11:44 #1
Du kan skjule dem du ikke mener betyder noget de virker jo alligevel under skjulte ikoner jeg har kun lydstyrke internet og meddelelse liggende fremme! du kan skjule dem ved at trække dem ud på skrivebordet
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. marts 2016 - 11:51 #2
Hvis det er disse du mener?
https://billedeupload.dk/images/Qrcji.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2016 - 12:55 #3
det kommer an på, hvad du bruger maskinen til.
Hvis du fx ikke spiller, så drop Dragon gaming center og NVIDIA GeForce EXperience
Avatar billede frem-ad Professor
26. marts 2016 - 09:43 #4
Hej vi fik ligepluslig gæster i går så derfor vender jeg retur nu.
Her er billed ved klokken og joblister ved det der køre som baggrundsdata, det eneste jeg selv har nået og få ind er ccleaner.

Billed ved klokken http://www.spic.dk/image/84418850_7081458981121.jpg
Jobliste 1 http://www.spic.dk/image/12414615_7571458981269.jpg
Jobliste 2 http://www.spic.dk/index.php?view=91704875_4741458981381.jpg
Jobliste 3 http://www.spic.dk/image/26249515_1161458981470.jpg

Den bruges ikke til spil men medie redigering (video-stil billedeer-musik) og og selvfølgelig tekst og surfe og hvad vi eller finder på.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2016 - 18:09 #5
Højreklik på proceslinje og vælg jobliste. Gå ind under start fanen.
Her ses programmer der startes med Windows.
Står dit antivirusprogram der lad det være, og deaktiver resten.
Genstart computeren og se om du "savner" noget i din opstart. Hvis ikke lad det være sådan.
Hvis du svaner noget kan du bare gå tilbage og starte det nævnte op igen.Der er ingen grund til at hjælpeprogrammer ligger og kører i baggrunden. Vil du starte et program kan det i de fleste tilfælde stadig startes op med ikonet til programmet. Det tager måske et øjeblik mere tid før det starter, men det skal nok starte.
Avatar billede frem-ad Professor
26. marts 2016 - 18:37 #6
De her 3 starter så med op kort tid efter, alm. opstart, de er heller ikke som en mulighed inde i start.
Intel HD
Dragon gaming center
Intel HD-grafik
Er der andet jeg bør være opmærksom på, af alt det baggrundsdata der ¨følger med¨ en ny gamer pc
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2016 - 19:28 #7
Hvis du i søg skriver msconfig, og så går ind i tjenester, kan der også her deaktiveres ting i din opstart, som der ikke står under start. Hvis man fjerner tjektegn under Windows tjenester kan man se hvilke det er. Du skal dog her være mere forsigtig med hvad du lukker ned for. Her kan sikkerhedsprogrammer nemlig ligge, hvis de ikke står under start.

Min mening om de preinstallerede programmer der følger med en pc, er at langt hen ad vejen er det ikke specielt brugbare. Og mange af programmerne har en begrænset levetid og skal så enten købes eller fjernes bagefter. Så en clean installation med system, og kun de programmer man skal bruge er for mig det optimale.

Dertil skal jeg dog sige at jeg ikke kender nogle af de programmer som du har listet. Jeg er ikke selv gamer, og ved ikke hvad man reelt har brug for.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2016 - 19:46 #8
de to Intel HD skal bevares - men Dragon gaming center bør afinstalleres. Se evt via CCleaner / Værktøjer.
Avatar billede frem-ad Professor
27. marts 2016 - 09:14 #9
220661 smid svar for point. Nu er der da ryddet op på pc'en, så nu vil jeg til og have mine egne ting ind.
Tak til alle for bud svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2016 - 10:50 #10
Velbekomme og tak :-)

Hvis du ikke har afinstalleret det du ikke vil bruge er de jo kun deaktiveret.
Pc Decrapfier kan hjælpe med at fjerne flere programmer på en gang:
https://www.youtube.com/watch?v=mYXUxe-qqao