Avatar billede torben lind Forsker
14. marts 2016 - 19:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mistede scriptfil win 10

Hej alle sammen.
Der er sket et eller andet med mit win10 system.Når jeg prøver at starte win10 går det fint,indtil jeg har skrevet mit password for at åbne win10.Når jeg har skrevet password kommer der en sort skærm og der står den og kører i et par minutter og så skriver den at der mangler  "Scriptfile c:/windows/run.vbs" og så sker der ikke mere.
Er der nogle der ved hvordan dette problem kan løses.Kan jeg eventuelt boote op fra den originale win10 DVD og hvis jeg husker rigtigt,er der en mulighed for at lave en repair,vil det fjerne/ødelægge mine filer,dokumenter o.s.v. og kan det muligvis installerer min manglende "Scriptfile".
Alle forslag er meget velkommen.
Torben
Avatar billede f-arn Guru
14. marts 2016 - 20:04 #1
Hvis du taster ctrl + alt + escape samtidig, får du så joblisten frem?

Hvis du gør, så prøv at starte en ny Explorer.exe

Kan du det?
Avatar billede torben lind Forsker
14. marts 2016 - 20:21 #2
Hej f-arn.
Tak for hurtigt svar.Lige nu sidder jeg ikke ved den maskine,jeg vil i morgen prøve det du skriver.Men jeg mener at jeg har prøvet at trykke control+alt+del og der fik jeg et billede op på skærmen,hvor der var muligheder for at :logge af-skifte bruger-jobliste-og et par stykker mere.Når jeg trykkede på jobliste,kunne jeg ikke finde ud af hvordan jeg skulle bruge den funktion.Hvis jeg i morgen kan komme i jobliste,hvordan starten jeg så explore derfra.
Torben
Avatar billede f-arn Guru
14. marts 2016 - 20:56 #3
Øverst til venstre "Filer" (Files) -> "Ny opgave" (Run new task) -> Explorer.exe.

Det danske er min oversættelse, så det er ikke sikkert det er rigtigt :)
Avatar billede torben lind Forsker
14. marts 2016 - 21:04 #4
Hej f-arn.
Jeg kigger på det i morgen,indtil videre,tak.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
15. marts 2016 - 13:28 #5
Hej f-arn.
Smid et svar og point er på vej til dig.Jeg kom ind i systemet og kunne derfra lave en repair.
Mange tak for hjælpen
Torben
Avatar billede f-arn Guru
15. marts 2016 - 13:40 #6
Velbekomme :-)

Jeg mener du skal checke den PC for virus, for det er ikke en normal opførsel.