Avatar billede BUZZDK72 Juniormester
13. marts 2016 - 15:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dansk tekst og indsæt mellemrum i mail.

Hej Alle

Jeg håber der er nogen som kan afhjælpe et problem med en asp classic kode.

Jeg vil gerne have dansk tekst ud i den mail som afsendes altså med Æ Ø Å bogstaverne, men kan ikke få det til at virke ???

Jeg vil også gerne have ny linje i mellem de data som sendes så det ikke står helt samlet i en linje.

Navn: Adam Jensen

Adresse: Ringvej 209

Postnr: 2730

By: Herlev

osv.

Min kode er vedhæftet herunder: Hvordan skal den se ud hvis den skal kunne ovenstående ? På forhånd tak.

<%
    // Kontrollerer om der er tomme felter og om noget mangler at blive tastet ind.
        IF Len(Request.Form("Epost")) > 0 AND Len(Request.Form("Emne")) > 0 AND Len(Request.Form("Statistik")) > 0 AND Len(Request.Form("Navn")) > 0 AND Len(Request.Form("Adresse")) > 0 AND Len(Request.Form("Postnummer")) >0 AND Len(Request.Form("By")) > 0 AND Len(Request.Form("Kontakt")) > 0 AND Len(Request.Form("Telefon")) > 0 AND Len(Request.Form("Meddelelse")) > 0Then

    // Mailkomponenten "Jmail"
        Set objMailer = Server.CreateObject ("JMail.SMTPMail")

    // Udgående Mailserver.
        objMailer.ServerAddress = "smtp.unoeuro.com"

    // Udgående Mailserver Port.
        objMailer.ServerPort = 587

    // Formularen "Afsenderens E-Postadresse"
        objMailer.Sender = Request.Form("Epost")

    // Formularen "Emne"
        objMailer.Subject = Request.Form("Emne")

    // Almindelig Tekst.
        objMailer.ContentType = "text/plain"

    // Modtager E-Postadresser.
          objMailer.AddRecipient("min1@email.dk")

      // Modtager E-Postadresser.
          objMailer.AddRecipient("min2@email.dk")

    // Formularen "Statistik"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Har hørt om os: " & Request.Form("Statistik")

    // Formularen "Navn"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Navn: " & Request.Form("Navn")

    // Formularen "Adresse"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Adresse: " & Request.Form("Adresse")

    // Formularen "Postnummer"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Postnummer: " & Request.Form("Postnummer")

    // Formularen "By"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " By: " & Request.Form("By")

    // Formularen "Kontakttid"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Kontakt: " & Request.Form("Kontakt")

    // Formularen "Telefon"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Telefon: " & Request.Form("Telefon")

    // Formularen "Meddelelse"
        objMailer.Body = objMailer.Body & " Meddelelse: " & Request.Form("Meddelelse")

    // Afsender E-Post.
        objMailer.Execute()
        Set objMailer = nothing

    // Skriver okmeddelelse.
                Session("error") = ("Tak for Deres henvendelse - Vi besvarer meddelelsen hurtigst muligt.")
                Response.Redirect("kontaktsvar.asp")

    // Skriver fejlmeddelelse.
        else
                Session("error") = ("Der var fejl i Deres indtastning - Prøv venligst igen !")
                Response.Redirect("kontaktfejl.asp")
        End if
%>
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 16:29 #1
der, hvor du vil have linjeskift først, så ret fx
objMailer.Body = objMailer.Body & " Har hørt om os: " & Request.Form("Statistik")
til
objMailer.Body = objMailer.Body & VbCrLf & " Har hørt om os: " & Request.Form("Statistik")
så kommer der et skifte lige før denne linje.

med
objMailer.Charset = "utf-8"
sat ind lige efter
  // Almindelig Tekst.
        objMailer.ContentType = "text/plain"
så skulle det virke mht æøå.
Avatar billede BUZZDK72 Juniormester
13. marts 2016 - 16:51 #2
Mange tak for hjælpen claes57, Det første virker perfekt, men når jeg indsætter teksten:

objMailer.ContentType = "text/plain" objMailer.Charset = "utf-8"

kommer der en http 500 fejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 17:03 #3
det skal være i 2 linjer, som

// Almindelig Tekst.
        objMailer.ContentType = "text/plain"
        objMailer.Charset = "utf-8"
Avatar billede BUZZDK72 Juniormester
13. marts 2016 - 17:12 #4
Okay rettet men teksten ser således ud:

Søgemaskine på internettet

eller

Meddelelse: Tester æøå ÆØÃ......

Både når den modtages i mail på PC og mobil.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 17:32 #5
ok - din side bruger så ikke utf-8, så via
http://a4esl.org/c/charset.html
iso-8859-1
så ret
objMailer.Charset = "utf-8"
til
objMailer.Charset = "iso-8859-1"
Avatar billede BUZZDK72 Juniormester
13. marts 2016 - 17:42 #6
Ahhhh jeg håbede lige men desværre ændre det ikke noget, skriver stadig det samme.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 17:56 #7
så er de oplagte valg
iso-8859-2
windows-1252
x-ebcdic-denmarknorway-euro

eller tjekke med unoeuro, og høre hvilket tegnsæt deres server kører.
Avatar billede BUZZDK72 Juniormester
13. marts 2016 - 19:01 #8
Så fik jeg det til at virke, Jeg havde åbenbart brugt begge typer ISO-8859-1 og UTF-8 og det går jo ikke...

Stort tak for hjælpen claes57, håber jeg må skrive til dig en anden gang, hvis der opstår problemer.

Send et svar og modtag dine velfortjente 200 point.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2016 - 19:25 #9
bare skriv - vi har alle haft charset problemer (lige en side, der ikke var rettet).
Opret bare nye spg, men skriv ikke direkte til mig (det er utidig indblanding i mit liv). Jeg ser det nok. Og ellers er der en klog, der byder ind.