Avatar billede kaffekanden Mester
24. februar 2016 - 21:33 Der er 3 løsninger

HDHome Runner

Hej Experter
Jeg har fornylig købt mig en HDHome Runner som er sat til mit hjemmenetværk
og kunne godt tænke mig at vide om jeg kan se mit hjemme TV fra min HDHome Runner til min Ipad via appen InstaTV og mit netværk på min Ipad når jeg fx er i sommerhus
er der nogle der ved om man kan det?
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 22:29 #1
I teorien, så ja.

Det kræver dog lidt.
Først så skal der skabes forbindelse fra sommerhuset til dit lokale netværk der hjemme, hvilket betyder en eller anden form for VPN-forbindelse skal sættes op.
Dernæst skal du sørg for at have nok upload på din forbindelse der hjemme og nok download på din forbindelse i sommerhuset.
Downloaden plejer ikke at være problemet, men uploaden kan godt være problemet og nogen kanaler kan sagtens kræve op ad 10bit/s upload, hvilket vil sige du skal have såkaldt overhead og rum for gensendelse af pakker osv., så 15mbit/s er nok nærmere den upload du skal have hos din internetudbyder.
Avatar billede kaffekanden Mester
25. februar 2016 - 07:49 #2
Okay det vil jeg prøve:)
men kan man gøre det fra  et 3 eller 4G net på sin IPhone eller iPad?
eller skal det være fra en modtager der sidder i huset?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2016 - 10:05 #3
brug fastnet og en router i sommerhus så du har stort set fri mængde gb download. Der er ikke plads i et mobilabonnement til mange minutters tv/film.