Avatar billede PantaRai Nybegynder
18. februar 2016 - 14:04 Der er 2 kommentarer

Sonos højtalere

Hej Alle
Jeg håber at kunne tærer på jeres uendelige viden :)
Jeg fik ansvaret for at anskaffe et nyt højtaler sæt til vores fredagsbar. da jeg fik et stort budget, valgte jeg et Sonos System, og dette skal kører over et wifi netværk.
Desværre bruger vi i barlokalet Århus Universitets netværk, og det lader os ikke tilslutte disse højtalere - vi har kontaktet It afdelingen på Universitet, og de bekræfter blot vores opdagelse, at sikkerheden på netværket ikke tillader at vi tilslutter eksterne dele sådan.
Spørgsmålet er så - kan jeg via den bærbar der skal styrer de højtalere, både skabe et trådløst netværk imellem pc og højtaler, mens jeg samtidig har adgang ti Universitetets netværk via en anden forbindelse?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2016 - 17:08 #1
kabel fra bærbar til en løs router, og brug det netværk til sonos. Evt låser du det i routeren til lige netop mac-adresser på sonos, så andre ikke umiddelbart kommer ind og via den vej hærværker uni's netværk. Sæt også ip-range op, så det kun lige dækker behovet.
Avatar billede rhl2401 Mester
18. februar 2016 - 20:21 #2
På min Lenovo Thinkpad t430s kan jeg (Via lenovos forudinstallerede programmer) lave mit eget netværk fra min PC. Bare at den har et kabel i eller er koblet på det WiFi... Ved ikke om det kan bruges ;)