Avatar billede akaspel Nybegynder
28. januar 2016 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stifinder.

Hej herinde.

Jeg er ny herinde, men har et problem med stifinder som jeg ikke kan løse.

Det består i at den selv bestemmer hvordan filerne skal vises i de forskellige mapper. Jeg ved godt at den har nogle visninger alt efter hvilke typer filer der ligger der. (Det gør den nu heller ikke for godt, skifter lidt).

Jeg skifter lidt i "vis" mellem: store ikoner, oversigt og detaljer. Jeg vil gerne have stifinder til at vise "detaljer" i alle mapper, hvis det er det jeg vælger. Og altid, selv efter en reboot.

Så ærgrer det mig også at jeg altid skal tilpasse kolonnerne så de er udbredt. Man kan jo ikke læse lange filnavne når de er smalle. Jeg vil gerne have at, i hvert fald "Navn" er udbredt hele tiden.

Er der et sted i "maskinrummet" hvor man kan sætte en standard?
Jeg har ikke kunnet finde det. Jeg håber at I kan løse det for mig.

På forhånd tak herfra
Kim
Avatar billede buddy45 Juniormester
28. januar 2016 - 22:15 #1
Åbn stifinder og stil dig på en folder der vises som du ønsker alle foldere skal vises.
Klik i menuen FILER - SIKFT MAPPE OG SØGEINDSTILLINGER - gå på fanen VIS og vælg 'Anvend på alle mapper'.
Avatar billede akaspel Nybegynder
29. januar 2016 - 10:54 #2
Hej buddy45.
Tak for dit svar. Din løsning har jeg prøvet. Problemet er at det kun gælder mapper af samme type. Jeg går fks. ind på min musik mappe, en vilkårlig cd, og sætter den på detaljer, og udvidede kolonner. Det er mp3 filer. Så går jeg ind på en cd med flac filer. Så er alle kolonner presset sammen igen. Hvis jeg skal igennem alle fil typer er det jo uoverskueligt.
Er der en løsning hvor ALLE mapper kan være ens?
Avatar billede buddy45 Juniormester
29. januar 2016 - 18:29 #3
Avatar billede akaspel Nybegynder
31. januar 2016 - 16:47 #4
Tak for dit svar.

Jeg tror du har ret i at der ikke findes en løsning på mit problem.
Så det må jeg affinde mig med. Jeg har fulgt dine links, og de kommer frem til samme metode. Ni må jeg se om jeg kan finde ud af at slutte denne tråd og give dig point. :-)
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. januar 2016 - 16:58 #5
Jeg skal ikke have points. Ellers tak. Bare accepter dit eget svar.