Avatar billede nkomann Nybegynder
24. januar 2016 - 10:39 Der er 6 kommentarer

fra windows til windows 10

hej
har lige opdateret fra windows 7  til windows 10
kan man ikke  lave en recovery med alt hvad jeg har på min pc ( incl  win.10 ), det er en Dell , men de skal have penge for at lave en sådan
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 11:00 #1
Velkommen til.

Du skal bruge et program der laver image filer for at lave en recovery, samt en disk til at gemme det på.
Bruger selv Aomei Backupper til dette.
Du kan se mere om programmet her:
https://www.youtube.com/watch?v=NaLB0PfRgfo
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 11:06 #2
Der findes andre programmer som laver disse images. Macrium Reflect er et af dem.

Men ud over image kan du jo også oprette medie til at geninstallere win 10. Det gøre her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Trykker du på "het værktøjet nu", kan du hente den version du har liggende på pc nu

Du kan indenfor de første 30 dage rulle tilbage til Win 7 hvis du har Windows.old liggende i c drevet, hvis systemet ikke virker optimalt.
Det gøres i start-indstillinger-opdatering og sikkerhed. Her kan du finde punktet genoprettelse hvor du så kan rulle tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 11:09 #3
Husk når man installerer et image progam at få lavet et medie programmet kan startes på. I Aomei gøres dette i utilities.

Dette skal bruges, hvis din interne harddisk går i stykker, og du skal indlæse image på den nye disk
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 11:41 #4
#1 Det er en ekstern disk det skal gemmes på. Ikke systemdisk
Avatar billede nkomann Nybegynder
25. januar 2016 - 06:07 #5
kan man bruge
.systemafbildning
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2016 - 15:57 #6
Ja det burde du kunne. Jeg har ikke selv brugt funktionen dog:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/what-is-a-system-image