Avatar billede kirchhoff Nybegynder
24. januar 2016 - 00:33 Der er 15 kommentarer

Windows 10!!!

Min pc har lige opgraderet mit Windows 8.1 til Windows 10.

Jeg synes ikke rigtig, at det spiller. Noget så simpelt som genvejstaster på underbjælken er væk, uret er væk mm.

Jeg kan ikke rigtig finde links/hjælp til nedgradering til 8.1 igen. De guider mig alle til nedgradering til Windows 7.

Nogle der kan hjælpe eller skal jeg bare lære Windows 10 at kende???
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 06:16 #1
Jeg ville beholde Windows 10 Den virker bedre og er hurtigere end Win.8.1
Sådan kører min Win 10  http://web.gratisupload.dk/f/8uxxy53i7i/
Classicshell:
http://www.classicshell.net/downloads/latest
Win 8 - 10-Gadget:
http://8gadgetpack.net/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 08:09 #2
Der er sket en fejl under din opgradering.

For at komme tilbage skal du i start-indstillinger-opdatering og sikkerhed-genoprettelse.
Her kan du vælge at gå tilbage til Windows 8.1.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 08:12 #3
Hov. Den er måske i "tablet mode"
Prøv at trykke på action center knap og se.
Had du sådant et ikon på skærmen tryk på det og se om den er i tablet mode:
http://www7.pcmag.com/media/images/471948-action-button.jpg?thumb=y  Uret burde være der synes jeg dog??
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 09:54 #4
Har du fortrudt at du ændrede din computer til Windows 10. Og har du installeret computeren på den rigtige måde, så kan du stadig gå tilbage til dit gamle system uden de store problemer.

Sådan kommer du tilbage til Windows 7 eller 8.1!
Hvis du har installeret Windows 10 Fra muligheden du fik i nederste højre hjørne, hvor Microsoft fortæller dig at,  Windows 10 er klar til at blive installeret, så kan du forholdsvis nemt komme tilbage til Windows 7 eller 8.1 igen.

Men du kan kun benytte muligheden, hvis du opgraderede til Windows 10 via den oprindelige metode, eller via en ISO, hvor du beholdte de gamle Windows-filer.

Det virker kun i 30 dage efter at du installerede Windows 10 og kun, hvis du stadig har "Windows.old"-mappen på dit C-drev.

Har du installeret Windows 10 med en ren Installation, så virker det ikke.

Under "Indstillinger", "Opdatering og Sikkerhed", "Genoprettelse", finder du muligheden for at gå tilbage til Windows 7 eller 8.

Sådan gør du!
http://web.gratisupload.dk/f/8uxzn88qir/
Avatar billede kirchhoff Nybegynder
24. januar 2016 - 09:55 #5
Når jeg trykker på action centeret, så skriver den bare ingen beskeder.

Jeg må lige rode lidt rundt og evt. prøve at installere Windows 10 igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 10:00 #6
Det er korrekt at den gør hvis der ikke er beskeder. Men er tablet mode aktiveret vil den være fremhævet. Og trykker du på den fremhævde tabletmode derinde vil den gå tilbage til skrivebordet.
Metode til at komme tilbage står både i #2 og #4 nederst hvis dette vælges.
Avatar billede kirchhoff Nybegynder
24. januar 2016 - 10:04 #7
Tror jeg må geninstallere Windows 10, for når jeg tænker mig om, så blev skærmen lukket ned, da den stod og opdateret...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 10:11 #8
Skærmen kan sagtens lukke ned når den opgraderer. Det er indstillinger i strømstyringen der gør dette.

Har du noget at falde tilbage på hvis Win 10 ikke fungerer efter en clean install? Har du installations medie til Win 8.1?

Er du sikker på Win 10 er aktiveret, før du går i gang?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 10:21 #9
#7 Er Win 10 IKKE aktiveret SKAL du rulle tilbage til det forrige system. For Windows vil ikke blive aktiveret hvis du forsøger dette.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 10:39 #10
hensyn til Instillinger i #4 så kommer du dertil ved at skrive instillinger i Søg!
Avatar billede kirchhoff Nybegynder
24. januar 2016 - 16:38 #11
Ok, lidt blank i det her.
Kan ikke finde det glimrende link til gendannelse af Windows 8.1 #4.

Jeg havde før 8.1 med det der nye app-system, udviklet til touch-skærme.

Så opdaterede den for en uge siden og jeg fik slukket computeren og nu virker få ting.

Windows 8.1 var præ-installeret, da jeg købte pc´en.

I mit stifinder-system kan jeg se en mappe der hedder windows.old.

Jeg vil egentlig rigtig gerne blot have 8.1 tilbage og starte forfra.

Jeg har været væk fra programmering osv. i ca. 10 år, så er ikke helt skarp på fagsproget idag. I gamle dage kunne jeg blot lave en systemgendannelse med en given dato. Her har jeg kun fået 3 valg, som dato-mæssigt ikke ligger før opdateringen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 18:00 #12
Avatar billede kirchhoff Nybegynder
24. januar 2016 - 19:19 #13
Nej desværre.

Mit lille windowsvindue-knap virker ikke, så højreklikker på windows-ikonet og så fremkommer en masse valgmuligheder, såsom stifinder, kontrolpanel mm., men slet ikke det du linker til#12

Tror dele af W10 er installeret, men ikke gjort korrekt, så nu ved jeg ikke, hvordan jeg får det geninstalleret eller får 8.1 tilbage. Har ledt og søgt. Har dog lavet back-up, så på et tidspunkt, så nulstiller jeg hele skidtet.

[img]https://www.dropbox.com/home?preview=Sk%C3%A6rmbillede+(3).png[/img]
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. januar 2016 - 20:51 #14
er jo ikke Windows knappen do skal Trykke på men Søge ikonet det lille forstørrelsesglas (Luppen)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2016 - 23:13 #15
Du burde kunne hente win 8 her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8

Jeg har selv lavet en clean install med installationsfil herfra:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows8

Du kan se min tråd her:
http://www.eksperten.dk/spm/1008392#reply_8207413