Avatar billede ksor Mester
15. januar 2016 - 21:31 Der er 3 kommentarer

Wake on LAN

Jeg har nogle programmer som kan tænde en maskine via nettet - LAN or WAN.

Jeg har netop ned-graderet maskinen fra Windows 7 til XP Pro SP3.

Nu virker det pludselig ikke længere !

Jeg mener at have sæt netkortene rigtigt og det samme i BIOS.

Hvad kan mere være ændret, som jeg evt. glemmer ?
Avatar billede ksor Mester
15. januar 2016 - 21:56 #1
Jeg har bemærket, at de LEDs som plejer at lyse ved RJ45 stikket bag på computeren IKKE lyser, når den er slukket !

Der kommer først lys i dem når maskinen tændes manuelt.

Ligeledes er der heller ikke lys i den switchport, som maskinen er koblet til - det kommer også først, når den tændes.

Det betyder vel, at netkortet er SLUKKET, og så kan det jo ikke reagere på en MAGIC PACK, som skulle tænde maskinen.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. januar 2016 - 00:33 #2
Ikke fordi jeg er tilhænger af Windows, men hvorfor neddgradere til Windows xp?
Avatar billede ksor Mester
16. januar 2016 - 07:50 #3
Fordi jeg har noget recording HW som kun kan køre under XP