Avatar billede Steen Seniormester
07. januar 2016 - 19:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er denne port og IP adresse i port oversigt i routeren

Hej

Jeg har en IP adresse (192.168.1.15), og en port som optræder flere gange i min router, og som jeg ikke umiddelbart vil kendes ved.

Jeg har undersøgt at der ikke er et program som anvender ip og port.

Med hvordan finde rjeg så frem til hvad det er  ?

Kan pinge IP adressen uden problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2016 - 19:34 #1
har du en ipad/iphone? se på www.techet.net/netanalyzer så kan du se alt, der er på dit net under LAN. Sluk en dims (pånær din iting og router) ad gangen - klik rescan i app, og på et tidspunkt vil dims ikke være der. så har du navnet på den.
Avatar billede tryltryl Juniormester
07. januar 2016 - 20:06 #2
Kommer der noget frem, hvis du indtaster ipen i browseren?
Avatar billede tryltryl Juniormester
07. januar 2016 - 20:08 #3
Derfor er upnp bandlyst i min router. Alle mulige enheder skal ikke selv kunne lave portforwarding hos mig.
Avatar billede Steen Seniormester
07. januar 2016 - 22:11 #4
Jeg har hentet en app til min Samsung, og den kunne fortælle hvad det var, så nu er jeg mere rolig. Det ville være rart hvis routeren ( TDC ) selv kunne vise disse oplysninger i stedet for at skulle anvende eksempelvis mobiltelefon.

Claes57 der er point, smid et svar
Avatar billede tryltryl Juniormester
07. januar 2016 - 22:14 #5
Var det et netværkskamera? :-)
Avatar billede Steen Seniormester
07. januar 2016 - 22:34 #6
Nej,  min datter er hjemme på besøg og det er hendes Macbook Pro. Det undre mig dog at den står nævnt flere gange. Måske skulle jeg lægge den ind med en fast IP..