Avatar billede Dindorp Nybegynder
01. januar 2016 - 19:28 Der er 8 kommentarer

Spørgsmål omkring strømforsyning til 3,5" harddisk

Har fået en harddisk i julegave men de har ikke fået købt strømkablet til den, har derimod fundet ud af jeg har en ledning som kan give strøm til 2 harddiske liggende, kan man bruge den og så bare lade det ene stik hænge uden tilkobling?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2016 - 20:37 #1
Hej og velkommen tikl.

En 3,5" harddisk, den mener jeg skal bruge 12 volt for at køre, så derfor skal der en 12 volt forsyning til disken. En usb port giver kun 5 volt, og grunden til der til nogle diske er dobbeltstik er for at få mere ampere til rådighed. Så du skal se hvad der står på tilslutning bagpå.
Mit bud er 12 volt.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2016 - 20:45 #2
Faktisk, så behøver en 3,5" disk både 12 volt og 5 volt, ligesom en intern harddisk i en computer. Der er derfor at de skal have en ekstern forsyning med. På harddisk dock, hvor 3,5" diske også kan sættes i, der er også ekstern forsyning med.
Avatar billede Dindorp Nybegynder
02. januar 2016 - 02:16 #3
https://www.komplett.dk/product/314054/hardware/kabler/strmkabler/strmkabel-525-til-2x-sata
er sådan et stik her jeg snakker om, men du har ikke helt besvaret spørgsmålet som du kan se på produktet er dette en strømfordeling til 2 enheder men jeg har kun 1 enhed. Derfor lyder mit spg bare om der sker noget ved at den ene af de 2 strømfordelere vil hænge løst uden noget tilkobling, om dette kan forårsage skader eller lign
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 07:34 #4
det er det rigtige kabel men du skrev det på en måde så vi andre kunne opfatte det som om det var en ekstern  harddisk. det kabel du har er netop for at kunne tilslutte flere diske internt.
grunden til at jeg også svarer dig er fordi du sikkert ikke kan vente med at tage den i brug?
Avatar billede Dindorp Nybegynder
02. januar 2016 - 07:58 #5
Ja siden computeren mangler noget plads :P ahh ja okay, så må den formuleres bedre hvis jeg smider et spørgsmål op igen :)
Avatar billede Dindorp Nybegynder
02. januar 2016 - 08:00 #6
og nu er selvfølgelig ny herinde, så kan ikke lige se hvor jeg skal give dig pointene eller du har måske ikke markeret det som et svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. januar 2016 - 08:31 #7
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 09:26 #8
Ok. Troede det var en ekstern harddisk der var tale om. Du lukker blot igen ved at acceptere dit eget svar. Godt nytår