Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 10:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Cpu med integreret grafik

Hej. Går ikke specielt op i hardware, men har stødt på dette spørgsmål.

Har en gammel pc jeg på et tidspunkt skal udskifte dele på (opgradere)
Jeg har så den plan at jeg vil købe et opgraderings sæt.

Jeg ser så at på Intels CPU'er der er indbygget grafik.
Hvordan virker det i praksis?

Venlig hilsen 220661
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2015 - 12:46 #1
Det betyder, at du ikke behøver noget dedikeret (separat) grafikkort, medmindre du skal bruge computeren til nyere, grafiktunge spil, tunge 3D-opgaver, intensiv videoredigering i HD-kvalitet eller opsætninger med mere end 2 skærme.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. december 2015 - 12:51 #2
F.eks. Intels i7 Indbyggede grafik virker stort set som hvis du har et Bundkort med indbygget Grafik! Og hvis du så tilføjer et Eksternt Grafikkort overtager det de tunge opgaver. disse findes i min Bærbare
.Intel (R) HD Graphics 4000
NVIDIA GeForce GT 740M
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 14:45 #3
Tak for info begge to. Det gav mening tak :-)

Så kommer jeg med et andet spørgsmål(måske dumt).

Hvis denne cpu sidder i et bundkort uden intern grafik, og ikke noget stik til skærm, hvordan monteres skærm så?

Som jeg forstår det skal der være en form for grafik i systemet, som cpu kan hjælpe med at lave grafikken ikke?

Der skal som minimum være et internt grafik kort på bundkortet ikke?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. december 2015 - 15:05 #4
er er altid Grafik slots på Bundkort med indbygget Grafik! uanset om det er på Bundkort eller i CPU. I tidligere Bundkort uden Grafik skulle man altid huske at købeGrafikkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 15:32 #5
#4 Tak poko1
Jeg søgte lidt på LGA1150 Socket som processorens er i. Når man kigger efter bundkort til denne socket type, så er der stik til dette hvis man har denne cpu type i.

Som jeg læser det er der derudover ikke i langt de fleste tilfælde anden intern grafik i, i de nye kort. Her skal man selv købe et kort, hvis man vil have et der yder mere.

Og bruger man ikke en cpu der understøtter grafik skal man selvfølgelig også købe et eksternt kort.

Har jeg forstået det rigtigt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. december 2015 - 15:38 #6
Jep! :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 15:42 #7
Super.
Tak for info begge to, og læg begge venligst et svar :-)
Avatar billede milter Ekspert
30. december 2015 - 16:36 #8
Alle Intels i3 og i5 CPU'er har en indbygget GPU-kerne. Blandt i7-versionerne er det kun Xeon-udgaverne, som ikke har indbygget grafik.

Skal du købe nyt bundkort, eller ...?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 17:55 #9
Ja jeg skal købe bundkort, ram og cpu. Computeren er 10 år gammel, men har en fin 500 watt forsyning, så jeg putter nogle nye dele i :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 23:54 #10
Poko1. Lægger du et svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2015 - 07:28 #11
Kan ikke købe noget for dem!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2015 - 10:42 #12
Det er i orden poko1. Lukker den her. Godt nytår til jer begge :-)
Avatar billede milter Ekspert
02. januar 2016 - 12:54 #13
I lige måde