Avatar billede BPA Seniormester
29. december 2015 - 16:48 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Start up sekvens - win7

Ved opstart vises " Manglende forbindelse til netværksdrev"  ( NAS)
LAN forbindelse oprettes først senere, hvorefter advarslen forsvinder.
Spørgsmålet: Kan man ændre rækkefølgen i opstarten så LAN startes først ?
BPA.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2015 - 17:58 #1
Prøv at tjekke om Windows lukker for netkortene i enhedshåndtering under egenskaber-strømstyring for netkort.
Fjern tejktegn der hvis de er tjekket af at Windows må lukke for strømmen.
Det kunne måske afhjælpe dit problem (håber jeg)
Avatar billede BPA Seniormester
29. december 2015 - 19:03 #2
Tak for forslaget 220661
Go' ide. Indstillinger var default sat til strømspare funktion.
Det er ændret til ikke at skulle spare strøm. Advarslen kommer dog stadig.
Det irriterende er at den bliver stående indtil jeg rører musen.
Info: Det gælder begge mine Levonoer B 570 og G770.
Jeg forestiller mig der er en kæde af programmer der afvikles ligesom en batch fil når man booter computeren. Lignende dem man ser startet i MSconfig.
At hitte ud af hvad der styrer den seance er nok ikke helt nemt.
// BPA
Avatar billede 220661 Ekspert
29. december 2015 - 19:30 #3
Du skal muligvis ind under tjenester der måske står som står til automatisk opstart hvor der i en parentes står forsinket opstart.

Hvis du højreklikker på computer og vælger administrer og herefter vælger tjenester 2 gange, kommer du ind i listen med tjenesterne. Prøv at gennemgå denne og tjek om du kan ændre fra automatisk (forsinket opstart) til automatisk i stedet for netværkstjenester.
Avatar billede BPA Seniormester
29. december 2015 - 20:12 #4
Jeg fandt 2 netværksting i listen.
Netværksforbindelser og NetnærksAcces (NAP-agent)
Begge stod i Manuel - ændret til forsinket opstart.
Det ændrede intet. Desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 09:13 #5
Prøv at sætte dem til automatisk uden forsinket start. Kan du det?
Avatar billede BPA Seniormester
30. december 2015 - 10:54 #6
Automatisk opstart uden forsinkelse er valgt - Jeg skrev forkert - undskyld. Det gælder begge tidligere nævnte tjenester jeg fandt.
Er det de rigtige jeg har fat i?  - blot for ordens skyld.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 14:40 #7
Ja det synes jeg. Men problemet kan jo sikkert være afhængigt af noget andet også, og så bliver det som at lede efter en nål i en høstak :-)
Avatar billede BPA Seniormester
30. december 2015 - 15:46 #8
220661 Du har så ret, så ret.
Der du ledte mig hen til netværksforbindelser for at vælge automatisk opstart - tjenesten "Netman" viste også en fane "Afhængighed".
Et klik på den viser der indgår andre elementer man ikke kan overskue hvilken betydning har.
Dine forslag har været fine som jeg har lært lidt af. I min uvidenhed tror jeg stadig på at boot sekvensen af tjenester og initialisation af enheder må findes på et "hemmeligt giftigt sted".
Jeg har noteret mig hvad der vises på process linien under opstarten for at se rækkefølgen af opstartede ting. Her har jeg bemærket at meddelelsen om manglende forbindelse til netværksdrevet kommer 7 sek. før netværket er intakt og kører. I den tid er der andre ting der initialiseres og dukker op på proceslinien så tingene synes at blive afviklet i en uhensigtsmæssig rækkefølge.
Det er jo Lenovo Windows 7, så man ved jo aldrig om den er speciel.
Jeg har mulighed for at afprøve en HP senere i dag.
Spændende om den også snubler i opstarten.
Det skriver jeg om når jeg ved mere.
Avatar billede BPA Seniormester
30. december 2015 - 17:05 #9
En HP Win 7 starter tilsyneladende LAN før den forsøger at finde netværks diske. Der kommer ingen fejlmeddelelse.
Det var blot en update hvis nogen kan bruge denne oplysning.
BPA.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 18:12 #10
tror man skal i registreringen for at rette det

http://windowsitpro.com/systems-management/how-can-i-change-startup-order-services

Prøver lige selv at gå derind på computeren her der kører win 7 pro
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 18:16 #11
Ja når man dobbeltklikker på "list" fremkommer en lang liste.
Jeg har ikke, og vil ikke selv rette i den, og gør du det, vil jeg på det varmeste anbefale du som minimum tager en backup af registeret.
Bedst havde det nok været med et image, men ved ikke om du bruger sådan en løsning?
Avatar billede BPA Seniormester
30. december 2015 - 19:26 #12
Erkend, at dine første forslag ville havet været for nemme. Gnæk, gnæk.
Det du nu har på banen med registreringen virker som en farbar vej.
Det spor vil jeg følge, men vil nok tage lidt tid.
Vær evigt forvisset om at jeg laver sikkerhedskopi eller cloner min HD. først. Der er en risiko for at få forstuvet "hjernen" når man piller i registreringen, når man reelt ikke har forstand på hvad der foregår.
Tak foreløbig, og jeg fortsætter med projektet.
Jeg vender tilbage når der er nyt.
// BPA
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2015 - 19:34 #13
God arbejdslyst :-)
Avatar billede BPA Seniormester
01. januar 2016 - 17:06 #14
Efter at have brugt dit link til "Ændring af opstart rækkefølge" og fulgt vejledningen, når jeg til samme sted som dig og får den liste frem over "Tjenester" man burde kunne redigere i. Det er en lang liste hvor man ikke  entydigt kan udpege hvad der er interessant at forsøge sig med, da det er "Græsk" sprog.
I håb om få foræret løsningen ved at se samme liste på HP computeren, der ikke viste den irriterende pop up,- viste det sig at de var identiske.
Vi er retur til høstakken, for hvor er nålen i det omfattende maskinrum?
Lukkes computeren ned i dvaletilstand og startes igen er netværket startet, og netdrevet findes umiddelbart.
I forum fandt jeg et indlæg om at forsinke opstart af netværksdisken i et valgfrit tidsrum ved at tilføje nogle parametre et sted. Opskriften på at gøre det foregik på et lidt højere niveau end jeg kunne forstå.
Jeg er nu også mest indstillet på at få ændret start rækkefølgen, eller med at leve med den kosmetiske pop up.
// BPA
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2016 - 18:02 #15
Er begge computere pre installerede fra start af?

Forskellen må jo ligge i hvordan de er blevet installeret, og hvor meget der starter op med Windows ud over systemet.
Har du prøvet at minimere startprogrammerne På Lenovo maskinerne til et minimum?
Antivirus skal jo selvfølgelig køre, men ellers kunne noget måske lukkes fra.
Avatar billede BPA Seniormester
01. januar 2016 - 19:05 #16
Begge Lenovo er preinstallerede.
Jeg har tidligere gendannet fabriksindstillinger.
Angående opstarts programmer. I min uvidenhed tror jeg at det må gøres ved at bruge Msconfig fanen "start" og deaktivere alt.
1. gang den startede kom der ikke nogen fejlmeddelelse, men herefter fortrød den og kom igen. Fanen start har ikke ændret sig - den burde ikke starte noget.
Pt. forsøger jeg med "fejlsikker tilstand" med netværk.
Det driller med at få den til det. - nogle råd?
Vi skal lige høre Statsministeren før vi fortsætter.
Avatar billede BPA Seniormester
01. januar 2016 - 21:21 #17
Opstart i fejlsikker tilstand med netværk fjerner pop uppen med manglende forbindelse til netværks disken.
De mange tjenester der ses i MSconfig der er stoppet, må så enkeltvist tillades for at finde den "skyldige".
Finder man tjenesten er næste skridt at hitte ud af hvad medicinen er.
Det svarer til "Ryk tilbage til Start"
Jeg tror tiden er inde til at lade spørgsmålet forblive uløst.
220661 Tak for hjælpen og tålmodigheden.
Tråden er blevet lidt lang, så jeg vil skåne forummet for yderligere.
BPA
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2016 - 21:58 #18
Det er bare i orden.
Du lægger et svar og lukker tråden igen.
Avatar billede BPA Seniormester
01. januar 2016 - 22:27 #19
Tak for indsatsen 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 09:23 #20
Velbekomme. Lægger et svar her efter den interne besked du lagde. Hvis du sætter tjek tegn i begge svar kan du dele ud som du lyster.
Avatar billede BPA Seniormester
02. januar 2016 - 10:09 #21
Nu burde du modtage points.
Problemet blev ikke løst, men du er kommet med en del forslag jeg kan følge videre op på.
Tak for din indsats.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 10:22 #22
For at tildele point skal du sætte et tjektegn i del lille boks, og derefter gå ned under meddelelses boks og acceptere svar.

Velbekomme :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 10:25 #23
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 11:27 #24
svar
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2016 - 11:35 #25
Så lykkedes det :-) Tak for point.

Jeg hopper af tråden her.