Avatar billede Slettet bruger
21. december 2015 - 19:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Prebuilt mobo låst? vedr. udskift af psu

Hej allesammen. Kan prebuilt pc være låst mht hardware opgradering ?
bøvler med en psu opgradering for at kunne sætte større grafikkort til. men efter at psu er skiftet så vil den ikke opstarte. dvs. den tænder og et post beep, men derefter slår den fra. Jeg har både 24 pin og 4 pin + 12v atx tilsluttet, og har også prøvet med kun 1 RAM blok isat for at kun kunne opstarte, men til intet held.. nogen måde at omgås en given hardware lås, hvis tilfældet ?

har testet psu med shortwire og den er der intet galt med, men sætter jeg den gamle 250w tilbage igen så er der fin opstart. dog uden opgradering.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. december 2015 - 23:05 #1
Det er med 110% garanti IKKE en "hardwarelås", der spænder ben for dig - der er intet imellem en konsum-PSU og bundkortet, der kan fortælle hvem der kan hvad.

Med det sagt, så ville jeg prøve at teste PSU'en med en tester, så det kan kontrolleres, at den rent faktisk starter op som den skal og leverer spænding hele vejen over.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2015 - 22:46 #2
Det var så selve power knappen / pwr panel header kablet som ikke kunne holde signalet ... løst. tak for svar så det kunne udelukkes...
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2015 - 22:47 #3
hey det var mærkeligt, kan ikke give dig point, kun mig selv  ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. december 2015 - 23:46 #4
Det er fordi du ikke læser og forstår....

Du skal selvfølgelig ikke selv lægge et svar til pointgivning - det er (som man nok kunne forvente) kun til at besvare spørgsmålet.
Alt andet er "Kommentar"!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. december 2015 - 23:47 #5
Måske dette virker i det nye forum?