Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 16:36 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort intet billede

Hej,
Jeg har lige købt nyt bundkort, ram og grafikkort men får intet billede frem.
Ikke engang i opstart.
Ved godt, at der ikke er meget at arbejde med her, men nogle bud?
Og spørg endelig løs.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 16:47 #1
Grafik: 390X - Double Dissipation Core Edition 8GB
Bund: Gigabyte 970a-ds3p
Strøm: 700w sempre
CPU: AMD Black Edition AMD FX 8350 / 4 GHz Proc
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 16:48 #2
Grafik AMD Radeon:-) selfølgelig
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2015 - 17:08 #3
start uden grafikkort. Så vil du kunne få et skærmbillede. I bios skal du sætte den til at bruge pci-kort som første-valg.
Luk ned (tag strøm fra), sæt grafikkort i, flyt skærm-kabel, strøm til, test.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 17:14 #4
Problemet er bare, at der ikke er onboard grafikkort.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2015 - 17:35 #5
ok. På nogle kort/bundkort er der en lille tolerance. Hvis (mens strøm er taget fra) man kan flytte grafikkort ½mm frem/tilbage, så kan det være løsningen. De enkelte forbindelser sidder jo ret tæt, så en lille justering kan gøre det.
Jeg har oplevet, at bøjlen med stik på grafikkort var lidt ude af justering - så når det blev skruet på kabinet, så trak det kortet lidt ud af den rigtige plads. Efter test uden skrue, så fik jeg lige bukket top af bøjlen, så kort sat korrekt efter montering.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 17:55 #6
Ok, jeg prøver lige og vender tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 18:03 #7
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 18:16 #8
Ja, det har jeg gjort. Gik på youtube inden jeg montere og fandt vejledningen derinde.
Så det er som det skal være.
Der var kabler med, så jeg kunne hente strøm fra de eksisterende kabler fra strømforsyningen, da den ikke havde 8 pins.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 18:22 #9
Kan se, at det er PCI ekspress 3.0 men bundkortet har kun 2.0.
Har det noget at sige?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 18:36 #10
Så vidt jeg ved skulle det være bagud kompatibelt, så det burde ikke være et problem
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 19:01 #11
Har du prøvet at pille det lille batteri på bundkortet ud i ca 10 minutter, så hardware skal gen detekteres ved opstart?

Husk at afmontere strøm og holde startknappen nede i et øjeblik så bundkortet aflades helt.
Når det lille batteri er pillet ud, tryk lige en ekstra gang på startknap.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 19:08 #12
Åh, et gammelt trick :-)
Det kunne jeg jo lige prøve.
Har prøvet uden, at montere skruerne i kabinettet uden helt.
Prøver lige batteriet.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 20:03 #13
Det viste sig, at være 4 pins stikket den var gal med.
Heldigvis, så er der 2 stk på forsyningen, så nu kører det skisme.
Tak for hjælpen gutter og smid et svar for ulejligheden og i får point alligevel.
Ps. Har lige sat en ssd disk til som bliver fundet i enhedshåndteringen, men ikke på det gamle Windows system på den HD som den booter på nu.
Altså den er ikke synlig, når jeg går ind på denne computer, men er i håndteringen.
Den har også meddelt, at driverne blev indlæst.
Bliver den ikke synlig, når jeg booter fra min Windows dvd senere, når jeg skal installere på ssd?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2015 - 20:22 #14
i diskhåndtering i windows kan du nok se din ssd. Men den har bare ikke et drev-bogstav. Klik/højreklik og tildel bogstav - så er den på i windows også.
Boot fra dvd vil kunne se den.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 20:31 #15
Velbekomme. Godt du fandt løsningen. :-)
Springer over med point.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2015 - 20:39 #16
Skal du lave en nyinstallation på ssd?

Hvis du skal så pil den gamle systemdisk fra og prøv så at installere.
Selvom disken ikke har et drevbogstav, så burde bios og Windows installation kunne se den alligevel.
Avatar billede Bumle Mester
20. december 2015 - 20:46 #17
Det satser jeg også på og så ville jeg bruge den gamle hd til diverse :-)
Avatar billede Bumle Mester
15. januar 2016 - 15:39 #18
Ups, lukker lige tråden.
Ssd blev fundet i opstarten, så ingen problem :-)