Avatar billede dwb1988 Nybegynder
16. november 2015 - 21:57 Der er 11 kommentarer

Glemt at finalize brændt CD.

Hej

Jeg har brændt en masse gamle VHS over til DVD på en LG RCT699H combimaskine.

Jeg kan se at der er brændt på DVD skiverne, men der er ingen andre maskiner som kan læse DVD'erne.

Dette er sikkert fordi jeg har glemt at finalize DVD'erne.

Problemet lægger i nu at combimaskinen er gået i stykker og jeg kan ikke se mine DVD skiver mere.

Er der en måde man kan finalize dvd'erne uden at købe en ny maskine?

pft.

David
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:22 #1
Kan du se dem over en computer?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2015 - 22:23 #2
Og så velkommen til David :-)
Avatar billede dwb1988 Nybegynder
17. november 2015 - 08:39 #3
Nej det kan jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2015 - 16:11 #4
Har du prøvet om et brænderprogram kan registrere pladerne og afslutte dem så de kan bruges i almindelig dvd afspiller.
Jeg bruger selv Ashampoo Burning Sudio free, og her kan man vælge et punkt hvor man kan fortsætte på et projekt. Måske man her kan afslutte pladen.
Det havde jeg prøvet:
https://www.ashampoo.com/en/usd/pin/7110/burning-software/burning-studio-free

Har selv en ældre version end denne, men vil tro de er ret ens :-)
Avatar billede dwb1988 Nybegynder
18. november 2015 - 07:17 #5
Nej det har jeg faktisk ikke prøvet.

Jeg prøver det lige og der på giver en melding om det virker.

Mange tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede dwb1988 Nybegynder
18. november 2015 - 17:43 #6
Hej Igen

Den siger bare at der er opstået en fejl under brændning. Så det virker desværre ikke.
Så det kunne desværre ikke hjælpe.

Håber I har andre foreslag:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 18:00 #7
Jeg tvivler så desværre på der findes en løsning på det. En maskine magen til den du har brændt på kunne måske gøre det.
Jeg tror dog jeg havde kontaktet LG og fået besked om der er noget at gøre. De burde kende til dette problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 18:07 #8
Jeg har godt nok et program der kan brænde en dvd film fra en købe dvd, men jeg tror næppe, den kan se indholdet hvis den ikke er færdig gjort. Programmet hedder dvdfab.
Handbrake er et andet mener jeg:
https://handbrake.fr/
Men om det kan gøre dine videoer synlige, det kan jeg ikke love dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 18:15 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2015 - 18:32 #10
Der fortælles også om Isobuster i samme link, som måske kunne hjælpe dig
Avatar billede dwb1988 Nybegynder
18. november 2015 - 18:58 #11
mange tak for mulighederne.

Jeg prøver mig frem.