Avatar billede Slettet bruger
06. november 2015 - 21:21 Der er 7 kommentarer

netværksproblem med windows 10

Hej alle.

Jeg har opdateret fra windows 7 home, windows 10 home. Har trådløst netværk.
Nu kan jeg pludselig  ikke få netadgang til windows update, apps ,og  Edge. Får at vide at windows system ikke har netværksadgang. Imidlertid er jeg fint online med Firefox .

Jeg har lavet systemgendannelse,opdateret netværksdriver

Håber der er hjælp at hente her.
Avatar billede supportsiden Professor
07. november 2015 - 06:35 #1
Hvilken type netværk er der tale om ?
Prøv at starte en kommandoprompt som administrator.
kør herfra flg. kommando : sfc /scannow
genstart.
Afinstaller antivirus og andre sikkerheds/firewall programmer (burde være gjort før opgradering)
Genstart og test men kun på hjemmesider du har tillid til.
Geninstaller med versioner der er kompatible med Windows 10.
Det er temmelig sikkert dit AV/FW program der er problemet. Har set lign. med bl.a. Avast.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2015 - 11:14 #2
hej

Tak for forslag. Jeg har forsøgt med det du har foreslået , men det hjælper desværre ikke.

under netværk og delingscenter står der : du har  i øjeblikket ingen forbindelse til noget netværk

Men som sagt , er jeg online med mozilla firefox

Er der mon andre forslag ?
Avatar billede supportsiden Professor
07. november 2015 - 12:30 #3
Som tidligere spurgt :
Hvilken type netværk er der tale om ?
Har du haft noget VPN på den ?
VPN og AV//FW skal afinstalleres før opgradering

Prøv at starte en kommando promt som administrator og kør
netsh int ipv4 reset
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2015 - 13:05 #4
Hej igen

Jeg har trådløst netværk gennem Stofa router.
Har  ikke haft VPN

Har nu afinstalleret stofa safe surf ( f-secure) og det gør  ingen forskel .
Gjorde det desværre ikke før jeg opgraderede til windows 10.

Har kørt kommando promt som administrator ,og kørt netsh int ipv4 reset
får at flg at vide

Resetting interface, ok
Resetting Neighbor, ok
Ressting patch , ok
Resetting , failed.
Adgang nægtet.

Resetting ,ok

og har genstartet . Problemet er der desværre stadig.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2015 - 13:34 #5
...hvis jeg kører kommandopromt 2 gange i træk ( uden at genstarte immellem ) kommer flg frem 2. gang .

Resetting, failed.
Adgang nægtet.

There`s no user specified settings to be reset
Avatar billede supportsiden Professor
07. november 2015 - 16:12 #6
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser
Hvad hvis du højreklikker på netværkskortet og vælger diagnosticer ?

Du kan rulle tilbage til Windows 7
Vigtigt : installer alle opdateringer til W7
Afinstaller AV
Opgrader til W10
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2015 - 22:18 #7
Der bliver ikke fundet problemer når jeg vælger diagnosticer.

Der er 2 mdr siden jeg opgraderede til win 10 , så jeg har ikke muligheden for at nedgradere til win 7.

Håber stadig problemet  kan løses .
Har du andre forslag.......