Avatar billede hans01 Nybegynder
31. oktober 2015 - 07:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

dns virker ikke

nogle af mine gamle vennner fortæller mig de får denne besked hver gang de tænder PC, "DNS virker ikke", her efter skal de reboote pc, før pc registrerer netværket. Hvad kan det evt. skyldes?

de har TDC som udbyder.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2015 - 10:34 #1
Hej
Lukker de normalt kun ned i dvale?
Lad dem prøve at gå i enhedshåndtering og finde netkortet.
Her skal de i egenskaber og finde strømstyring. Derinde kan der være tjekket af at Windows må lukke for enheden for at spare strøm. Fjern dette tjektegn.
Avatar billede hans01 Nybegynder
31. oktober 2015 - 10:43 #2
hej 220661, ja de lukker den kun ned i dvale.. jeg prøver lige at instruere dem. mange tak vender tilbage
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. oktober 2015 - 12:34 #3
Er "Hent IP adresse automatisk" markeret. Medmindre de har statisk IP, hvilket jeg tvivler på, hvis der er tale om privat kunder. En anden spørger har tidligere haft samme problem, og henviser til: http://www.thewindowsclub.com/fix-dns-server-not-responding-on-windows-7 Her forklares hvordan de nævnte parametre stilles.
Avatar billede hans01 Nybegynder
16. december 2015 - 05:31 #4
jeg vil gerne lukke sp. kan i ikke begge smide et svar? og mange tak for hjælpen
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. december 2015 - 15:52 #5
Hermed svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. december 2015 - 16:11 #6
Velbekomme. Et svar