Avatar billede isak250 Nybegynder
19. oktober 2015 - 10:05 Der er 3 kommentarer

HDMI virker ikke i windows 10

Efter installation af w10 på min PC, virker HDMI ikke. Har kigget rundt på nettet og flere har samme problem. Det har åbenbart noget med skærmkortets driver at gøre. Har været på deres hjemmeside og de har ingen w10-drivere til min maskine. Kan i hjælpe med lidt heksekunster, da w10 er et fint system. Min PC: Acer Aspire 3820TG, skærmkort: AMD Mobility Radeon HD5000. Mvh isak250
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2015 - 10:50 #1
Windows 10 kan i nogle tilfælde køre med Windows 8 driver. Jeg bruger selv Windows 8.1 driver til min gamle printer - i Windows 10.

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/737-28041SupportforATIMobility.aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2015 - 10:50 #2
http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers
sæt Aspire 3820TG i modelnummer, og vælg windows 7, 64bit som system.
Hent driver, og installer - hvis den ikke lige vil, så højreklik, og vælg Egenskaber, fanebladet Kompatibilitet, og sæt den til win7. Så burde den komme på plads.
Du skal nok vælge den driver, der står som
VGA    AMD    VGA Driver    8.771.1
Avatar billede isak250 Nybegynder
20. oktober 2015 - 17:02 #3
Har prøvet som beskrevet, men det virker ikke. Måske lidt flere detaljer kan hjælpe. Skal de gamle drivere først afinstalleres og lig.