Avatar billede ZeBa Ekspert
19. oktober 2015 - 01:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af CMS

Før i tiden har jeg arbejdet med HTML på den gode gamle måde - ikke noget med WYSIWYG, men nu skal jeg i gang med en mindre hjemmeside og har tænkt mig at bruge et CMS program. Og det har jeg aldrig prøvet før, så jeg håber, at nogen kan råde mig.
Det skal være en ganske simpel side uden mange dikkedarer.
Jeg bruger UnoEuro, og de tilbyder:
Concrete6
Drupal
Joomla
- og hvilken vil I anbefale?

Nu håber jeg ikke, at mit spm. starter en af disse uendelig lange diskussioner :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. oktober 2015 - 07:53 #1
Tror wordpress er det som er lettest at komme i gang med.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2015 - 10:55 #2
Skal det bare være en lille side, så kan du klare dig uden database. Og skulle behovet opstå, så senere konvertere.
http://sitemagic.org/
Det er et lille system, der er let at komme igang med - men der er så ikke de utallige udvidelsesmuligheder som wordpress/jomla osv.
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. oktober 2015 - 14:29 #3
Ingen af dem, I taler om, er nævnt i min liste  :(
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2015 - 14:44 #4
Forskellen ligger i, at du selv skal installere og opdatere det. Modsat et-klik installationer, der styres fra udbyder. Men hvis det kun kan være den løsning, så er joomla ret udbredt med mange muligheder.
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. oktober 2015 - 14:48 #5
Tak for det, og giver dig mit et svar til points
Kan man oprette med det cms og senere skifte til et andet?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2015 - 15:00 #6
Jeg har ikke lagt svart, da jeg har rigeligt med point. Så læg et svar selv.
Men ellers er CMS bare en stabel filer. Dem kan du slette, og så installere et andet. Men alle sider og deres data forsvinder hvis der da ikke er lavet et program, der kan flytte fra fx joomla til wordpress (aner ikke, om det findes). Så optimalt - hvis du vil skifte - er at udskrive alle sider så du har tekst og design (kan gemmes som pdf - og tekst gemmer du også i fx notepad, så du slipper for at genindtaste alt).
Du kan også have flere systemer liggende samtidig i undermapper mens du tester og vælger.
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. oktober 2015 - 00:32 #7
Tak for det :)