Avatar billede ankerhugo Nybegynder
16. oktober 2015 - 21:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Backup af hele PC m.v

Nogen der kender dette program

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 00:41 #1
nej nej og atter nej!
kinesisk LORT
(en del irriterende momenter, opdaterer og så hvad sker der nu ? =nej!)

www.acronis.com = markedets førende
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2015 - 09:24 #2
Kører med det, men har ikke tilbageført et image med programmet, da jeg ikke har oplevet problemer med systemet.
Kører også med Paragon Harddiskmanager Suite 14 så jeg har 2 programmer (livrem og seler).

Finder selve brugerfladen i Aomei fin og nem at arbejde med. Faktisk bedre en Acronis, som jeg kørte med da jeg havde XP i engelsk udgave.
Den version jeg har af Acronis virker desværre ikke med Win 8.

Kunne da godt tænke mig at høre om sidwave's erfaringer vedr Aomei?
Jeg har nemlig hørt flere der bruger dette program herinde som der ikke har problemer med det
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2015 - 09:29 #3
Som alternativ til Aomei kunne jeg måske vælge at bruge Macrium Reflect som jeg også hører godt om herinde:
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Har ikke selv prøvet det dog, så jeg kender ikke brugerfladen i det.
Avatar billede groenaert Novice
17. oktober 2015 - 10:21 #4
Macrium Reflect kan anbefales. Brugerfladen er enkel og lige til også i forhold til Acronis. Macrium Reflect er hurtigt ude med opdateringer og det har en fin performance.

Jeg bruger i en del sammenhænge gratis udgaven (installerer den som standard på nye computere hos venner og bekendte) og har aldrig haft problemer. Dem jeg har installeret det hos, er glade for det og det har givet dem stor tryghed, i forhold til systemnedbrud mv. Da det er enkelt at bruge, kan folk selv gendanne deres system igen, hvis det er nødvendigt.

Bruger pro udgaven til min egen pc og har heller ikke her haft problemer af nogen art.
Alt i alt 5 stjerner her fra til Macrium Reflect.

Grønært.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 11:04 #5
Jeg har lige afprøvet AOMEI.
Ved backup, nem og pæn brugerflade, og backup gik godt.
Recovery var noget rodet, finder jeg. Da backuppen ligger på D drevet, blev jeg noget desorienteret over denne besked:http://peecee.dk/upload/view/453961
men jeg fortsatte, med genstart. Til sidst stod der FINISH, men den skulle man ikke trykke på, men på X oppe i højre hjørne. Recovery lykkedes dog alligevel. Programmet fungerer, men jeg vil ikke selv køre med det.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 11:40 #6
Så vidt jeg kan se, kan Macrium kun lave Recovery fra CD/USB.
Hvis det er rigtigt, er det efter min mening et skud program.
http://peecee.dk/upload/view/453963
Så hellere give 373 Kr. for Acronis True Image 2016 (Uden cloud)
Den har også mange flere funktioner, og kan endda sættes til opstart allerede når man booter (F11) Så går windows ned, kan man starte op der. (Image skal selvfølgelig ikke ligge på C drevet,
http://www.acronis.com/en-eu/personal/?gclsrc=ds&gclid=CKC4keKZycgCFYpWGQodLC4Erw&utm_source=2016554
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2015 - 13:36 #7
Jeg er enig i at et backup program kan man godt ofre penge på.
Det Det redder jo en for en masse arbejde når systemet går ned.
Jeg har kun Aomei som backup til betaligs programmet, som jo vil være min 1 prioitet når jeg skal gendanne computeren fra Image fil.

Ja På Xp maskinen der fil jeg besked om F11 hvis jeg ville starte Acronis op. Desværre ville den ikke køre i Windows 8 :-(
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2015 - 15:05 #8
Jeg har selv Acronis 2016 og har lige afprøvet F11 knappen. Den virker fint. Men det har den også gjort med tidligere versioner.
Så det er mærkelig at den ikke ville køre på w8.
Angående prisen på Acronis, skal man jo huske på, at man ikke behøver at købe en ny hvert år.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
19. januar 2016 - 10:57 #9
220661
Du får point
Skriv et svar
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2016 - 15:48 #10
svar