Avatar billede JOCOM Nybegynder
13. september 2015 - 18:39 Der er 7 kommentarer

Kode

Hej...jeg har en gammel computer som jeg vil give min morfar men nu kan jeg ikke huske min kode til log in...jeg har ikke cd en og det er W 7 er der noget jeg kan gøre...
bagefter vil jeg gerne slette alt inden han får den, hvordan går man det?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2015 - 18:45 #1
Hvis du starter den i fejlsikret tilstand med F8 under opstart, så burde der være en administrator konti ud over din egen. Fra den kan du ændre / fjerne koden på din konto

Du kan oprette en ny bruger og slette din bruger..

Personligt ville jeg nok hellere overveje Linux, da det er en del bedre end Windows.. især til ældre borgere..
Avatar billede JOCOM Nybegynder
14. september 2015 - 09:47 #2
der er altså ingenadministrator konti!!!! Hvad så? Der er Reparer com, fejlsikret tilstand Osv osv
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2015 - 12:41 #3
Når du starter den i fejlsikret tilstand, er der så ikke en konti du kan vælge der hedder: "administrator" ?

Ellers er løsningen Hirens Boot CD og så få den til og fjerne adgangskoden, men jeg kan ikke lige huske fremgangsmåden.. Og har ikke Windows, men hvis du er ok god til engelsk så burde det være ret overskueligt at finde ud af..
Avatar billede JOCOM Nybegynder
14. september 2015 - 16:44 #4
Nej det er der ikke...det andet du nævner er sort snak for mig...aner ik hvad du skriver om desværre
Avatar billede Blueeyez Mester
14. september 2015 - 17:14 #5
Okay, så er der 2 muligheder..

1 formater computeren (tænker den har noget recovery mode du kan starte under opstart via F9/10)

2 giv ham Linux Ubuntu i stedet.. Kører selv Linux Ubuntu og derfor kan jeg os hjælpe en del mere i den retning.. Du kan læse om Linux Ubuntu her: https://linuxviden.dk

Siden er stadig under udvikling, men der er os en facebook gruppe ved navn: Linux for begyndere hvor du ret hurtigt kan få hjælp os..
Avatar billede JOCOM Nybegynder
15. september 2015 - 10:33 #6
F10 så står der .......rediger startindstillinger til Windows..osv men jeg kan jo intet foretage mig...så jeg er ikke noget videre..????
Avatar billede Blueeyez Mester
15. september 2015 - 12:16 #7
Knappen til recoverykan os være en anden.. Det skal være synligt lige når du starter pcen op hvor du evt vil se et logo (afhængig af producenten af maskinen)