Avatar billede Besir Novice
10. september 2015 - 13:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram problemer

Hej derude.

Jeg har en msi gx640 som jeg gerne vil sætte ram i, men er ikke sikker på hvilken ram blok passer til og hvor meget min bærbar max kan tåle af ram?
Avatar billede chalde Seniormester
10. september 2015 - 14:17 #1
http://www.msi.com/product/nb/GX640.html#hero-specification
Memory DDR3 1066MHz, 2 slots, Max: 8GB
Avatar billede Besir Novice
11. september 2015 - 08:54 #2
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2015 - 09:51 #3
Ram er bagudkompatibelt og vil gå til en lavere frekvens.
Det værende sagt, så er det altid en god idé at undersøge med producenten af computeren om de har en liste over validerede ram som er garanteret at virke.

Ram kan gøres billigere end det du linker til. Eksempel på et sæt med 2x4gb: http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-valueram-2-x-4-gb-id-7240519.aspx
Det er for at smide max i, hvis du ikke har et 4gb modul.
Hvis du i forvejen har et, så eks: http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-valueram-1-x-4-gb-id-6849908.aspx

Det er dog altid en god idé at køre ram med samme værdier (selvom det oftest ikke vil skabe problemer at køre med forskellige moduler).
Avatar billede Besir Novice
11. september 2015 - 10:45 #4
Okay :) Så lærte jeg også noget idag. Har allerede en 4gb blok i så jeg skal bare tilføre en ekstra!

Jeg må lige tjekke op på den liste :) Tusind tak for hjælpen! Virkelig godt forklaret!

Kan du ikke skrive et svar så jeg kan give dig point :)
Avatar billede chalde Seniormester
11. september 2015 - 12:29 #5
bare behold point :)
Avatar billede Besir Novice
12. september 2015 - 13:57 #6
Okay, sætter stor pris på din hjælp :) Købte dem her:

http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?mobil=J&vare=893862

tak for hjælpen :)
Avatar billede Besir Novice
17. september 2015 - 16:52 #7
hey chalde.

Nu fik jeg endelig ram fra forhandleren. Men når jeg sætter dem i, siger den at jeg for nylig har skiftet/indsat nyt hardware i der gør at windows ikke kan forsætte eller sådan noget.

Så kan jeg vælge at køre windows normalt eller at jeg kan reparere den.

Om jeg vælger den ene eller den anden så sker der ikke noget og den bliver ved med at genstarte og komme til den sorte skærm? Hvad kan skyldes fejlen. ? :)