Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. september 2015 - 10:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilbage til windows 7 ell. 8,1

Jeg har i mange år været tilfreds med Windows 7 og MS Office 2007.
Forleden opgraderede jeg til Windows 10.
Det skulle jeg nok aldrig have gjort. Nu fungerer MS Office 2007 ikke, d.v.s. når jeg i et bestående budgetregneark ændrer 10-15 poster, kan jeg pludselig ikke gemme disse ændringer. MS Office 2007 låser. Det er ikke muligt hverken at genstarte programmet eller at lukke siden UDEN at jeg mister hele filen.....
Jeg har indlagt MS Office 2007 igen efter først at have slettet den forrige version, men det ændrer intet.
MIT SPØRGSMÅL ER DERFOR: er det muligt at gå tilbage til Windows 7 uden at det er nødvendigt at nulstille hele PC'en ??
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
06. september 2015 - 11:18 #2
Min gamle Windows 7 eksisterer desværre ikke længere på min PC.
Windows.old folderen findes desværre ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2015 - 12:36 #3
Hvis du alligevel skal forfra på en ren installation, så tag win10 og læg office2007 ind lige efter driveropdateringer. Den kan sagtens - men noget må kukke et sted i regdb hos dig - jeg gætter på onedrive/stifinder konflikt.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2015 - 13:13 #4
MIT SPØRGSMÅL ER DERFOR: er det muligt at gå tilbage til Windows 7 uden at det er nødvendigt at nulstille hele PC'en ??

Efter cirka 30 dage forsvinder windows.old automatisk. Så hvis det er mere end 30 dage siden du har opgraderet, skal du lave en nulstilling / formatering af computeren.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2015 - 14:01 #5
Prøv at læse :

Kan jeg gå tilbage til min tidligere version af Windows, hvis jeg ikke kan lide Windows 10?

https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-faq
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2015 - 14:23 #6
#2 Hvis Windows.old filen ikke ligger der, har du så enten slettet den manuelt selv efter opgradering, eller foretaget en clean install af Windows 10 også efter opgraderingen.
Ellers burde du kunne rulle tilbage vil jeg mene som chalde beskriver i #2 og pixxel i #5

Hvis du ikke har en Windows 7 dvd kan du selv lave en og bruge den kode du har til denne.
En multidvd burde klare opgaven for dig.

www.oz1dis.dk/win7download/dkwin7multi32.iso  - Win7 DK 32bit uden SP1

www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_32_SP1_multiDVD.iso  - Win7 DK 32bit med SP1

www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso  - Win7 DK 64bit med SP1

Ps du skal påregne der kan gå op mod et minut før du får tilbud om download.
Og ja de er alle på dansk.
De tre download kommer fra denne side:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2015 - 14:26 #7
Til at oprette et installtionsmedie vil jeg anbefale en usb pind.
Denne kan klargøres med Rufus:
http://www.eksperten.dk/guide/1616
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2015 - 14:44 #8
Med hensyn til fjernelse af programmer, bruger jeg ikke den almindelige afinstallerings måde.
Jeg bruger programmet Revo Uninstaller Free der foruden først at afinstallere også fjerner mapper og registerdata fra den fjernede installtion.
Som claes57 skriver kan det være oplysninger i registeret der gør at det ikke fungerer korrekt. Og jeg kunne tvivle på at disse oplysninger fjernes ved almidelig afinstallation og geninstallering af programmet. Jeg har før i tiden oplevet at programmer har "genbrugt" gamle indstilliger, som måske ikke fungerede korrekt. Det er derfor jeg altid bruger Revo Uninstaller nu. En gang imellem kører jeg også CCleaner efter jeg har fjernet programmet. CCleaner har vist også en afinstallerings værktøj, men den har jeg ikke afprøvet.
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
07. september 2015 - 08:45 #9
Hvor downloader jeg Windows 7 gratis, når jeg IKKE har produktnøglen mere ?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2015 - 16:02 #10
Jamen det gør du jo det samme sted.
Men har du ingen nøgle kan den ikke aktiveres :-(
Man kan hente nøgler med dette program:
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Jeg er dog i tvivl om det er Windows 7 nøglen du finder når du kører programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2015 - 10:38 #11
Løsning??