Avatar billede arnepedersen Forsker
05. august 2015 - 14:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Store i Win 10

Pludselig kan jeg ikke aktivere STORE i min nye Win 10.
Der sker intet når jeg forsøger. Har i en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2015 - 15:35 #1
der har også været problemer på enkelte maskiner under win8/8.1, og http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html kan rette op på det.
scroll ned til "Installer (17.14 MB)"
og klik på Download ud for 'direct download'
Når programmet startes så bare hop til faneblad 5, hvor du lige laver backup af reg-db og create gendannelsespunkt. Derefter pil-højre i billedet til næste faneblad, og bare lad den køre det, den selv foreslår. Klik på 'Start repairs'. Det kan tage noget tid - og derefter vil den gerne genstartes. Og så burde den virke igen.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2015 - 16:20 #2
Åben en DOS prompt med administratorrigtigheder og indsæt ( kopier )  den tekst der er rammen på siden. Markeret med gul af mig.Tryk på "Enter" genstart computeren.
http://winaero.com/blog/fix-store-beta-app-does-not-work-in-windows-10/

Se billed.
http://i.imgur.com/ySXQ4YK.png
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. august 2015 - 22:55 #3
¨pixxel
Det billede du viser under se billed er ikke de samme som det gule på det første link. Er det det der gør at det ikke virker?
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. august 2015 - 22:56 #4
Ingen af jeres løsninger virker, desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 07:54 #5
Har ikke lige kunnet finde noget på Windows 10, men prøv at gå i register.
Prøv at se om du kan finde noget tilsvarende hos dig:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\WindowsStore

RemoveWindowsStore DWORD

0 = Enable Store
1 = Disable Store

Hvis du har noget tilsvarende og din værdi er 1, så prøv at rette den til 0
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 08:10 #6
Finder du ikke noget brugbart derinde så luk igen. Du skal ikke prøve at rette andre steder derinde.
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. august 2015 - 08:57 #7
Den findes ikke på min PC.
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. august 2015 - 09:33 #8
Er ved at være på randen af opgivelse.

Ved du om noget om, at hvis jeg går tilbage til Win 7, så kan jeg starte forfra med at installere gratis Win 10 igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 09:43 #9
Ja du vil indtil 29 juli næste år blive tilbudt opgradering til Windows 10 selvom du går tilbage. Du vil få det hvide flag nede i taskbar igen. Den ligger som en opdatering fra Windows Update (KB3035583)
Har ikke selv prøvet at gå tilbage, men har du Windows.old liggende burde der være en mulighed at rulle tilbage efter en tidsperiode. Mener det er 14 dage. Men det kan de andre måske forklare nærmere.

Jeg har på min gamle pc her valgt at beholde Windows 8,1 som kører perfekt på denne. Der er jo opdateringer til Windows 7 til 2020 og til Windows 8 til 2023, så jeg kan ikke se et formål at opgradere. Jeg vil hellere bruge den mulighed på en ny pc jeg vil købe i løbet af det næste år. Hvis den gamle pc overlever, kommer den så til at køre en version af Linux (måske Zorin som har en windowslignende brugerflade)
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. august 2015 - 09:49 #10
Utroligt, jeg kan ikke gå tilbage. De skriver at de filer de skal bruge er fjernet. Fatter det ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 09:55 #11
Kører din pc korrekt dato og tid?
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. august 2015 - 10:02 #12
Ja
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 10:05 #13
Har du kørt clean install af Windows 10, hvor den gamle version ikke gemmes?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 10:13 #14
Hvis du går ind under programmer og finder Windows System, har du så noget her der hedder Windows Powershell?

Hvis du har prøv at følge guiden her:
http://forum.thewindowsclub.com/windows-tips-tutorials-articles/37047-windows-store-apps-not-opening-windows-10-a.html

Kunne måske afhjælpe dit problem.
Avatar billede arnepedersen Forsker
07. august 2015 - 13:25 #15
Det virkede heller ikke, men nu har jeg genetableret 10 fra et USB stik jeg havde downloadet tidligere, og nu har jeg fået STORE tilbage. Er glad igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2015 - 19:07 #16
Det er jeg så også. :-)
Du lukker bare selv igen.
Avatar billede arnepedersen Forsker
08. august 2015 - 08:17 #17
220661
Tusinde tak fordi du så ihærdigt forsøgte.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2015 - 08:32 #18
Det er bare ok :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2015 - 11:33 #19
#3 Prøv at læse og se hvad det er jeg har markeret med gult !

Se billed. http://i.imgur.com/MvQMNO3.png

Jeg kan godt se nederst på det link jeg har sat ind er der en boks der er  BEIGE og ikke GUL.

DET ER IKKE DEN TEKST JEG HAR MARKERET MED GULT.

Nu har jeg for andres skyld markeret det med grønt, i tilfælde af at der er andre der læser denne tråd. http://i.imgur.com/vfY1ZTt.png